۰ نفر

موشن گرافیک، ایده آل‌‎ ترین روش برای تبلیغات

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 595659
موشن گرافیک، ایده آل‌‎ ترین روش برای تبلیغات

چه چیز باعث می‌شود تا یک ویدیو یا تیزر برای شما جذاب باشد و همواره در یادتان بماند؟ این داستان‌ها­ و تصاویر هستند که با استادانه در کنار یکدیگر قرار گرفتن و خلق یک اثر منحصر به فرد برای همیشه در ذهن مخاطب باقی مانده و باعث ایجاد محتوایی خاص و فراموش نشدنی می‌شوند.

اجزای یک ویدیوی عالی از تمام جوانب موسیقی و گرافیک و جذابیت‌های بصری کامل کننده­ی یکدیگر هستند تا ناب‌ترین تجربه را به مخاطب عرضه کنند و داستان و شخصیت‌ها و عناصر گرافیکی در کنار هم مفاهیم عمیق پشت یک تیزر یا محتوای آموزشی را می‌رسانند. هدف از این مقاله معرفی سایت‌هایی برای آشنایی بیشتر با موشن گرافیک و قدم گذاشتن در راستای یادگیری آن و استفاده آن در بستر تبلیغات است. اگر می‌خواهید بیشتر با موشن گرافیک و کاربردهای آن آشنا شوید، خواندن این نوشته را از دست ندهید.

1

 

اهمیت موشن گرافیک

در موشن گرافیک برای انتقال بهتر پیام، تمام حواس مخاطب از جمله چشم و گوش را باید همراه ساخت به همین دلیل داشتن محتوای حرکتی در بستری از طراحی های جذاب و صدایی متناسب با محتوای تولید شده بسیار مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد.

از این رشته به طور گسترده در حوزه های مختلف مانند تیتراژ پایانی فیلم های تلویزیونی و سینمایی، آگهی های تبلیغاتی، اینفوگرافیک‌ها و ... استفاده می‌شود و باعث شده که این رشته در دنیای امروز نیز مخاطبان بسیاری پیدا کند.

در موشن گرافیک شما تنها نیاز به  یک سیستم برای ساخت موشن و ضبط صدا، تمرین و پشتکار برای طراحی کاراکترها و میزان زیادی خلاقیت دارید. سادگی گرافیکی اشکال، استفاده از موسیقی‌های متنوع و زمان کوتاه از جذابیت‌های موشن گرافیک است.

موشن گرافیک داستان را در بستری تصویری روایت می‌کند و یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای انواع تیزرهای تبلیغاتی ، ویدیوهای معرفی کارگاه ها یا همایش ها، استفاده از آمار و داده ها و انیمیشن های دوبعدی و یا سه بعدی است. همچنین می‌تواند در بهبود روابط کاربری موبایل و وب و بازی ها نیز از آن استفاده کرد.

موشن گرافیک به علت های زیر قابلیت رشد  و توسعه‌ی روزافزون دارد:

  • قدرت بصری بسیار بالا
  • وجود حرکت در آن و پیاده کردن طیف وسیعی از ایده‌ها
  • ارائه محتوا به شیوه‌های­ مختلف مثل صدا و موسیقی ن
  • داستانی که پشت هر تیزر و ویدئو است

2

کاربردهای موشن گرافیک در تبلیغات

اگر کسب و کار نوپایی دارید، شاید در مرحله اول به فکر ساخت و طراحی یک لوگو برای برند خود باشید. لوگوموشن یکی از بهترین ایده‌هایی است که برای این کار می‌توانید استفاده کنید. یعنی به جای اینکه از همان ابتدا با تصویر و نوشته به فکر ساختن لوگو باشید، لوگوی متحرکی را برای خود طراحی کنید. این کار تاثیر شگفت انگیزی در اذهان عمومی برای برند و تبلیغات شما دارد. پس از آن حتی می‌توانید در قالب ویدئوهای چند دقیقه‌ای تمامی کسب و کار و خدمات و محصولات خود را در قالب کاراکترها و شخصیت‌هایی طراحی کنید و خود را در ذهن مخاطبین تثبیت کنید. موشن گرافیک به شدت در تبلیغات شما تاثیر مثبت دارد. وجود آن را در کسب و کار خود جدی بگیرید. اگر فکر می‌کنید، نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد این تکنیک دارید، در ادامه شما را با چند سایت در این حوزه اشنا می‌کنیم.

سایت‌های فارسی آشنایی و آموزش موشن گرافیک

فرادرس

فرادرس یکی از سایتهای مرجع فارسی برای آموزش انواع نرم افزارها و برنامه­های کاربردی همراه با قیمت­ به صرفه و تخفیف­های فراوان در مناسبت­های مختلف است. این سایت دوره های فراوانی برای آموزش افترافکت و ایلاستریتور و فوتوشاپ وو پریمیر دارد که می­توانید  برای افزایش مهارت خود در موشن گرافیک از آنها به خوبی استفاده کنید.

رستا آیتی

رستا آیتی یکی دیگر از سایت‌های فارسی است که با تجربه چندین ساله در شاخه موشن گرافیک فعالیت می‌کند. می‌توانید به این سایت به آدرس rastait.ir  مراجعه کنید و نه تنها با این حرفه آشنا شوید بلکه آموزش ببینید و حتی سفارش دهید.

سایت‌های انگلیسی آشنایی و آموزش موشن گرافیک:

Video copilot

سایتی جذاب با انواع آموزش‌های کاربردی و کوتاه برای علاقه مندان به انواع موشن گرافی.

Greyscalegorilla

سایتی همراه با آموزش‌های مرحله به مرحله برای دستیابی به بینش و نگاهی نو در موشن گرافیک. رابط کاربری این سایت برای تازه واردان و حرفه ای­ها مناسب بوده و هر دو گروه به تناسب نیاز خود می­توانند از آن استفاده کنند.

Mograph و MT Mograph

سایتی دارای فروم­ها و محیط­های گفت و گوی دوستانه که با ساختن این فروم­ها و قراردادن پستهای اختصاصی نظر همکاران و موشن گرافیست­ها را در ارتباط با پروژه­های مورد نظر خود جویا بشوید. همچنین در این سایت می­توانید با طرح پرسش با گرافیست­ها و ادیتورهای جهانی ارتباط  برقرار کنید و همکاری داشته باشید. در سایت دوم که بیشتر بر افترافکت تمرکز دارد می­توان آموزشهای کوتاه مناسب برای تازه کاران این حوزه را نیز یافت.

Brograph

آخرین سایت معرفی این مجموعه که علاوه بر افترافکت آموزشهای nuke  و cinema4D را نیز پشتیبانی می­کند و آرشیوی کامل برای موشن گرافیستی که به دنبال پیشرفت است، خواهد بود.

نتیجه گیری

با وجود منابع معرفی شده و توضیحات داده شده نمی‌توان تضمین کرد که یادگیری موشن گرافیک آسان است. مثل تمام مهارت‌ها این بخش نیز نیاز به تعهد و تلاش پی گیر برای پیشرفت و کسب تجربه دارد. به همین دلیل است که سایت‌ها و افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند تا با استفاده از تجربه‌ی خود تیزرهای جذاب و خلاقی برای صنایع مختلف تولید کنند. اما اگر واقعا به این هنر علاقه دارید منابع معرفی شده در این مقاله می‌توانند شروع خوب و سنگ بنایی محکم در راه رسیدن شما به یک موشن گرافیست عالی و مجرب باشند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.