۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش؛

برای اجرای رتبه بندی معلمان به اعتبار بیشتری نیاز داریم / با کسری بودجه مواجه خواهیم شد

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۸:۵۰
کد خبر: 595477
برای اجرای رتبه بندی معلمان به اعتبار بیشتری نیاز داریم / با کسری بودجه مواجه خواهیم شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: به نظر می‌آید باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم؛ ولی مطمعن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه خواهیم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف نوری، درباره وضعیت بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: معمولا اتفاقی که برای بودجه می‌افتد این است که از کفایت لازم برخودار نیست و کافی نیست؛ زیرا معمولا بین راه و در طول مسیر با مصوبات و تغییراتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش همواره از درصدی کسری بودجه مزمن رنج می‌برده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجازه دهید تصویری واقعی به شما ارائه دهم گفت: به نظر می‌آید باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم؛ ولی مطمئن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه خواهیم شد.

نوری اضافه کرد: امید است بتوانیم بودجه را با عدالت توزیع کنیم و پس از آن بتوانیم اثربخشی و کارایی لازم را از آن بگیریم. 

علت عدم پیش‌بینی افزایش سنواتی حقوق‌ها در بودجه رتبه‌بندی‌معلمان در سال آینده 

وی در پاسخ به اینکه چرا بودجه رتبه بندی روی ۲۵ هزار میلیارد تومان بسته و افزایش سنواتی حقوق‌ها در آن دیده نشده است؟ گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در سال آینده در یکی از ردیف‌ها درنظر گرفته شده است، اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافیست یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که ما داریم ارتقاء دهند.

وی افزود: با توجه به کسری های بودجه، تخصیص همین مقدار بیشتر برای این مصوبه امکان پذیر نبوده است.