۰ نفر

این مشاغل به درد افراد معلول می خورد

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 595326
این مشاغل به درد افراد معلول می خورد

در این گزارش چند شغل را برای افرادی که مشکلات زندگی و مشکلات جسمی امکان کار در خارج از منزل به آن­ها نمی­‌ دهد، بررسی کردیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این گزارش قصد داریم مشاغلی را معرفی کنیم که اگر فردی دچار معلولیت حرکتی است و توانایی کار در بیرون را ندارد در خانه، کسب درآمد کند. 

کار در منزل از مشاغل پرطرفدار  برای  افراد معلول و ناتوان 

کسب و کار خانگی  یکی از مشاغل مناسب برای افراد ناتوان و معلول است که این زمینه  را فراهم می کند که افراد با سرمایه‌ کم‌ و در خانه درآمد زیادی کسب کنند. البته همه افراد می‌­توانند این‌جور مشاغل را فارغ از مسائلی مثل وضعیت جسمی انجام دهند، بدون اینکه شرط خاصی وجود داشته باشد.

با پیشرفت تکنولوژی شغل‌های زیادی نیز درزمینه فناوری اطلاعات به وجود آمده است. این مشاغل امکاناتی نظیر کار در خانه از طریق کامپیوتر بدون نیاز به طی مسافت را به فرد می‌دهد.

تخصص در حوزه شبکه‌های اجتماعی به شغلی پردرآمد تبدیل شده است

یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌­های عمده‌ امروزی فعالیت در شبکه­‌های اجتماعی است. افراد با داشتن ایده می‌توانند برای صفحه ای که در فضای  مجازی ایجاد کردند، تولید محتوا کنند.

کار با کامپیوتر 

مشاغلی که با کامپیوتر سروکار دارند می‌­توانند از مشاغل مناسب برای افراد ناتوان و معلول باشند. افراد اگر کامپیوتر را به‌طور تخصصی دنبال کنند و به دنبال یادگیری مهارت­‌هایی مثل طراحی سایت، طراحی گرافیک و برنامه‌نویسی باشند برای کسب درآمد مشکلی نخواهند داشت. چراکه امروزه بسیاری از کارهای کامپیوتری را می­‌توان در منزل و به‌صورت دورکاری انجام داد و به همین دلیل می­‎ تواند برای این افراد مناسب باشد.

درآمد با ترجمه

 اگر افراد تسلط کافی به یک‌زبان خارجی داشته باشند، می­‌توانند از طریق کار در منزل و با داشتن یک خط اینترنت اقدام به کسب درآمد کنند. آن ها می توانند افرادی را پیدا کنند که برای ترجمه مقالات، پایان‌نامه، کتاب یا هر چیز دیگری به مشکل برخورده‌اند و این مهارت می­‌تواند به آن­ها کمک کند.

پرورش گل از مشاغل مناسب برای افراد ناتوان و معلول

اگر به لحاظ مکانی مشکلی وجود نداشته باشد و جای کافی برای پرورش گل مهیا باشد، این شغل نیز از مشاغل مناسب برای افراد ناتوان و معلول است. با تهیه گلدان­‌های ارزان و کاشت بذرهای مختلف در آن­ها می­‎ توان بعد از چند ماه به درآمد خوبی رسید.