۰ نفر

بندرهای قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 595038
بندرهای قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: اسکله‌ مسافری شهید ذاکری و سایر اسکله‌های گردشگری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریای مواج تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری افزود: در این راستا فعالیت شناورهای مسافری در اسکله شهید ذاکری به بندرعباس، جزایر هرمز، لارک و هنگام متوقف شد.

وی ادامه داد: امروز و فردا شرایط نامساعد جوی و بارش باران و تگرگ در جزایر خلیج فارس پیش‌بینی شده است و این امر امکان سفر به جزایر را غیرممکن ساخته است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

اشتری یاد آور شد: رفت وآمد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است. هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد. جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.