۰ نفر

آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۸
کد خبر: 594887
آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳۳ خانوار آسیب دیده از بارندگی در شهرستانهای چابهار و کنارک از روز گذشته تاکنون توسط نیروهای این جمعیت امدادرسانی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  علیرضا میربهاءالدین اظهار داشت: به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود توده ای بارشی به سیستان و بلوچستان و شدت بارش ها در شهرستان های جنوبی استان تمامی کارکنان این جمعیت اعم از ستادی و شهرستانی در حالت آماده باش قرار دارند.  

وی ادامه داد: در پی بارندگی ها که از روز گذشته در شهرستان چابهار  و کنارک آغاز شد خساراتی به مناطق حاشیه این شهر ها وارد شد که امدادگران و نجاتگران این جمعیت پس از ارزیابی مناطق حادثه دیده نسبت به ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان اقدام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هشت تیم امدادی این جمعیت به ۹۳۷ نفر در قالب ۲۳۳ خانوار آسیب دیده سیل شهرهای کنارک و چابهار ارائه کردند بطوری که علاوه بر اسکان اضطراری  ۶۵ نفر از هموطنان در این مناطق  ۲۳۵  تخته پتو، ۹۹ تخته موکت، ۲۰۵ کیلوگرم نایلون پوششی  و ۷۰ بسته غذایی  بین آسیب دیدگان توزیع کردند.

وی افزود: با عنایت به تداوم بارندگی ها در  استان امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد .
میربهاء الدین خاطر نشان کرد: همچنین تمام نیروهای امدادی  اعضای تیم های واکنش سریع در استان در حالت  آماده باش کامل هستند و  تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.