۰ نفر

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ ها

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبر: 594788
هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ ها

رییس گروه سلامت هوا وزارت بهداشت گفت: هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و بیشترین میزان آلودگی مربوط به منطقه‌های ۱۹، ۲۱ و ۲ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش ذرات معلق موجود در هوا ۱۹ ایستگاه در تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند. بیشترین شدن آلودگی مربوط به منطقه‌های ۱۹، ۲۱ و ۲ است که ذرات معلق در هوا شدیدترین وضعیت آلودگی هوا را در تهران ایجاد کرده است.

او افزود: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر می‌شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند. در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و به خصوص سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد.

او افزود: با توجه به ارتباط آلودگی هوا و بیماری کرونا مردم از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فضا‌های باز جدا پرهیز کنند تا دچار مشکلات ناشی از آلودگی هوا نشوند.