۰ نفر

سرپرست معاونت بورس امور دانشجویان وزارت علوم ؛

دانشجویان بورس کوتاه مدت ارز آزاد دریافت می کنند

۹ دی ۱۴۰۰، ۲:۵۳
کد خبر: 594622
 دانشجویان بورس کوتاه مدت ارز آزاد دریافت می کنند

سرپرست معاونت بورس امور دانشجویان وزارت علوم درباره نحوه تامین ارز برای دانشجویانی که عازم بورس کوتاه مدت هستند توضیح داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان  درباره خرید و تأمین ارز دانشجویی برای دانشجویانی که عازم خارج برای تحصیل هستند، گفت: وجه ریالی ارز دانشجو به دانشجویانی که بورس کوتاه مدت می‌شوند تحویل دانشگاه محل اعزام آن‌ها خواهد شد.

او افزود: دانشجویانی که اعزام بورس کوتاه مدت می‌شوند باید برای تهیه ارز به صرافی‌ها مراجعه کرده و ارز آزاد تحویل بگیرند.

سلمانپور تصریح کرد: طی اتفاقات گذشته و نامه‌ای که مقامات قضائی نوشته اند باید گفت که به هر فردی بیشتر از میزان مشخصی ارز پرداخت نخواهد شد، در صورتی که نیاز این قبیل از دانشجویان بیشتر از مبلغ ارز پرداختی است و از طریق سامانه سجاد این افراد را برای ارائه ارز معرفی کردیم.

 سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: سازمان امور دانشجویان ارز را به دانشجو تحویل می‌دهد و دانشجویی که ویزا می‌گیرد و بلیط دارد باید به سازمان مراجعه کرده و ارز خود را دریافت کند.

او افزود: ارزیابی که انجام گرفته این است که مقدار ارزی که تعیین‌شده کفایت می‌کند، درعین‌حال دانشجو اگر بیشتر از این نیاز داشته باشد باید خود تهیه کند.