۰ نفر

معاون وزیر آموزش و پرورش؛

در بازگشایی مدارس تاخیر داشتیم

۸ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۲۶
کد خبر: 594580
در بازگشایی مدارس تاخیر داشتیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در بازگشایی مدارس در دوران کرونا تاخیر داشتیم.

رضوان حکیم زاده، عصر امروز(هشتم دی)  در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با بیان اینکه در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مثل انگلستان  و آلمان خیلی دیر به سمت آموزش حضوری رفتیم، اظهار کرد: اگرچه از نظر واکسیناسیون معلم ها جزو کشورهای موفق بودیم، اما در بازگشایی مدارس تاخیر داشتیم.

حکیم زاده اضافه کرد: با وجودی که تعطیلی مدارس کشور خیلی طولانی شد، اما با همت معلمان آموزش ها هرگز تعطیل نشد و برخلاف خیلی از کشورها دانش آموزان به صورت مستمر در فضای مجازی تحت تعلیم و تربیت قرار داشتند.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس در ایام کرونا لطمه زیادی متوجه دانش‌آموزان کرده، تصریح کرد: در پژوهش های صورت گرفته در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن به ترتیب شاهد کاهش  ۱۰ و ۹ درصدی یادگیری درس فارسی که جزو دروس پایه و مهم دانش آموزان مقطع ابتدایی است، در بین دانش آموزان کلاس اولی و دومی بودیم که این وضعیت برای سطح سواد یک نسل نگران کننده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تجربه چند ماهه نشان داد  امکان یادگیری برای دانش آموزان  مناطق حاشیه ای و محروم  که خانواده های آنها از سطح سواد پایین تری برخوردار هستند، در قاب کوچک موبایل  خیلی فراهم نیست، تصریح کرد: دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری که زودتر از سایر دانش آموزان آموزش های حضوری را آغاز کرده‌اند، کمتر لطمه دیدند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  سپس برخورداری همه دانش آموزان مقطع ابتدایی از فرصت تحصیلی برابر را یکی از مهمترین اولویت های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش اعتقاد دارد که همه دانش آموزان  باید به آموزش رایگان دسترسی داشته باشند.

حکیم زاده اشاره ای هم به اجرای طرح نصیب آموزشی در راستای ایجاد عدالت آموزشی در مدارس داشت و گفت: در ارزیابی های صورت گرفته در این طرح  در سطح ۴۴۹ منطقه آموزشی سراسر کشور بر اساس  هفت شاخص، در استان کرمانشاه شهرستانهای پاوه، کرمانشاه و کنگاور رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده و شهرستان های هرسین، سنقروکلیایی و ثلاث باباجانی نیز از پایین ترین شاخص ها برخوردار بوده اند.

وی در ادامه اشاره ای هم به موفقیت های مجموعه آموزش و پرورش استان کرمانشاه در حوزه بالا بردن پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی داشت و گفت: پوشش تحصیلی دوره  پیش دبستانی در این استان از ۳۳ درصد در سنوات گذشته به بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر  رسیده که جزو استان های برتر از لحاظ درصد رشد است.