۰ نفر

افزایش مبلغ وام دانشجویی دکتری تخصصی پزشکی

۸ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 594362
افزایش مبلغ وام دانشجویی دکتری تخصصی پزشکی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) به ۲۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به افزایش مبلغ وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی گفت: ثبت نام وام دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به زودی آغاز می شود و با توجه به ابلاغ شیوه نامه اعطای وام به دانشگاه‌ های علوم پزشکی، از ماه آینده دانشجویان معرفی شده می‌‌توانند برای دریافت وام اقدام کنند.

او افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت نسبت به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) احساس مسئولیت می کند و همواره درصدد فراهم کردن زمینه‌ های لازم برای تحقق بسترهای رفاهی برای این گروه از دانشجویان است.

رحیمی گفت: بر هیچ کسی بوشیده نیست که این دانشجویان از زمان شروع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس در حال ارائه خدمات و کمک رسانی به هموطنان خود هستند و بار سنگینی از درمان کشور را به دوش می کشند.

او ادامه داد: سال گذشته بر اساس هماهنگی ‌های با بانک عامل وام و تفاهم نامه ای که در این راستا امضا شد، به بیش از ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی پزشکی (Ph.D) وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال اعطاء شد که این ملبغ برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۲۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و تعداد بیشتری از دانشجویان می توانند این وام را دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: به دانشجویانی که از سوی صندوق به بانک عامل معرفی می شوند، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال وام قرض ‌الحسنه با سود ۴ درصد، به صورت یکجا داده خواهد شد که بازپرداخت آن بعد از تنفس هشت ماهه، در اقساط ۳۴ تا ۳۶ ماهه خواهد بود.

او افزود: عملیات اجرایی و شیوه نامه وام دستیاری از ۶ دی به دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد که در این شیوه‌ نامه، شرایط گیرندگان این وام مشخص شده است.

رحیمی تاکید کرد: دانشگاه‌ های علوم پزشکی تا ۲۷ دی ۱۴۰۰ فرصت دارند بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغی دانشجویان را ثبت نام و اسامی متقاضیان خود را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کنند. ثبت ‌نام اولیه و افتتاح حساب برای دریافت این وام به صورت الکترونیکی است و نیازی نیست دانشجویان به بانک مراجعه کنند.

او گفت: دانشجویان متقاضی، مراحل افتتاح حساب و ثبت نام را می‌ توانند از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک انجام دهند. حضور آنها تنها برای ارائه و تکمیل مدارک و مباحث مربوط به ضامن است که دانشجو باید یکبار به بانک مراجعه کند.