۰ نفر

تجهیزات مکانیزه راهکاری ایده آل برای نظافت بهینه

۱ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 592205
تجهیزات مکانیزه راهکاری ایده آل برای نظافت بهینه

شرکت توسعه صنعتی و بازرگانی ابراهیم با بیش از ربع قرن تجربه در زمینه تولید و ارائه دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی و تامین‌ و پشتیبانی این دستگاه ها، مشغول خدمت رسانی به صنایع کشور عزیزمان ایران است.

زمان یک دارایی ارزشمند است که با اتلاف آن برگشت پذیر نخواهد بود. بنابراین برای داشتن یک کسب و کار موفق برنامه ریزی دقیق برای انجام هر کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. همان طور که پیدا است نمی توان ساعتی را به ساعت های شبانه روز اضافه نمود اما می توانیم این اطمینان را داشته باشیم که با تصمیم گیری های عاقلانه و تدوین برنامه های دقیق امور اجرایی را در دست گرفته و به هدف نهایی رسید.

در محیط های کاری مانند مراکز صنعتی، کارخانه ها، کارگاه ها، مجتمع های تجاری، رستوران ها، مراکز درمانی و سایر حیطه های کاری فرآیند نظافت یکی از مهم ترین اموری است که نیاز به برنامه ریزی دارد زیرا که عملیات نظافت نه تنها از جنبه های زیبایی بلکه از لحاظ حفظ ایمنی محیط کار، حفظ سلامت کارکنان و مراجعه کنندگان، افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی، حفظ کیفیت محصولات تولیدی و … حائز اهمیت می باشد. از همین رو با گسترده تر شدن صنعت در کشور و ساخت مجتمع های بزرگ به منظور سرعت بخشیدن به امور نظافتی با کیفیت مناسب، روش های سنتی کمرنگ شده و جای خود را به تجهیزات مکانیزه صنعتی مانند زمین شوی برقی ، جاروبرقی صنعتی ، کارواش صنعتی ، سوییپر و دیگر دستگاه ها داده اند.

شرکت ابراهیم

021-87184

www.ebrahim.ir

1

تجهیزات نظافتی ایده آل و بهینه

نظافت همواره به عنوان یکی از دشوار ترین و طاقت فرساترین بخش ها در مدیریت هر مکانی به شمار می رود. در اماکن صنعتی که آلودگی های ماندگار و روغنی فروان است، زدودن همه آلودگی ها با شیوه های سنتی نظافت، فرآیندی دشوار و تقریبا غیر ممکن خواهد بود. همچنین در محیط های خانگی همانند منازل و ادارات کوچک می توان به سادگی آلودگی های سطحی را با دستگاه های ایده آل نظافت نمود.

سطح زمین به اندازه کافی می تواند منبع مهمی برای رشد، تکثیر و انتشار انواع باکتری و میکروب باشد. هر گاه صحبت از پاکیزگی و بهداشت در میان باشد، قطعا یکی از بخش های اصلی که باید مورد توجه و نظافت قرار گیرد، سطح زمین است و این موضوع فارغ از نوع کاربری محیط خواهد بود. در چنین شرایط مدل های متنوعی از دستگاه اسکرابر یا زمین شوی برقی طراحی و تولید شده اند که برای شستشوی تمامی سطوح سخت در محیط های داخلی و در برخی فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند.

2

 

نحوه عملکرد دستگاه های اسکرابر یا کفشور

دستگاه های زمین شوی در دو نوع اسکرابر دستی و اسکرابر سرنشین دار ارائه می شود که دارای مدل های باتری دار و کابلی نیز هستند. نحوه عملکرد یک اسکرابر به صورت کاملا مکانیکی می باشد و با چرخش پد و برس نظافتی، منجر به تمیزی سطح می شود. پدهای کفشور صنعتی در انواع گوناگون ارائه می شود که تفاوت آن ها در میزان قدرش سایش می باشد که استفاده از آن ها را در هر شرایطی فراهم می کند. استفاده از مواد شوینده و پاشش آن به همراه بر روی سطح کمک می کند تا برس دستگاه زمین را به خوبی شستشو و تمامی آلایند ها را حذف نماید. در پشت دستگاه یک تی مکش تعبیه شده است که بلافاصله پس از نظافت آب و مواد شوینده باقی مانده بر روی سطح را به کمک سامانه مکنده خود به طور کامل مکش نموده و سبب خشک شدن آنی سطح زمین خواهد شد. آب آلوده و مواد باقی مانده بر روی سطح پس از مکش توسط موتور مکنده به داخل مخزن آب کثیف اسکرابر ذخیره می شود که در نهایت می توان آن را تخلیه کرد.

مزایای استفاده از اسکرابر چیست؟

بهره گیری از همه دستگاه های نظافت صنعتی مزایای بسیاری دارد، کفشوی صنعتی نیز ویژگی های بسیاری به همراه دارد که موجب بهبود فرآیند نظافت می گردد. افزایش کیفیت شستشو، کاهش مدت زمان صرف شده برای نظافت به دلیل سرعت بالای زمین شور صنعتی، کاهش مزاحمت برای افراد حاضر در محیط به دلیل سرعت بالای نظافت و شستشو، بهبود کیفیت شستشو، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف آب و مواد شوینده به دلیل وجود سامانه برس زنی، سازگاری با طبیعت و محیط زیست، سهولت کاربری و... از جمله مزیت های این دستگاه به شمار می آید که این آثار در هر محیطی پدیدار می شوند . روش های سنتی هرگز نمی توانند همان نتیجه ای را به دنبال داشته باشند که شیوه های صنعتی ارائه می دهند و پاکیزگی به دست آمده همان چیزی خواهد بود که شایسته یک محیط تجاری، درمانی، صنعتی و ... خواهد بود.

3

انتخاب دیگر تجهیزات نظافتی

در اکثر محیط های خدماتی و مجموعه های رفاهی که نظافت سطوح و جمع آوری زباله ها توسط نیروی خدماتی صورت میگیرد، به کار گیری تجهیزات کار آمد برای کاهش انرژی لازم برای نظافت میتواند به میزان زیادی بهره وری از نیروی کار را افزایش دهد. برای انجام کارهای روزمره نظافت هتل ها و ادارات، با در نظر گرفتن تجهیزات نظافت برای کارکنان بخش خدمات، مانند سطل های زباله و چرخ دستی ها و ترولی های نظافت مناسب برای حمل، جمع آوری و جابجایی اقلام و آلودگی های مختلف میتواند سرعت نظافت محیط های مختلف را به میزان زیادی افزایش دهد. از سوی دیگر استفاده از چنین تجهیزاتی انسجام و مدیریت لوازم نظافت را آسان نموده و فرایند با کیفیت تری از نظافت فراهم خواهد آورد.

چرخ دستی های نظافت یا ترولی ها

انواع ترولی ها و چرخ دستی های نظافت در محیط مجموعه های خدماتی و رفاهی قابل استفاده است. کاربرد این تجهیزات، می تواند سهولت جابجایی تجهیزات و جمع آوری آلودگی ها و زباله ها را به همراه داشته باشد. ترولی ها و چرخ دستی ها، نظافت را آسان نموده و برای نظافت محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. ترولی ها برای نظافت و گردگیری، تی کشیدن، گردگیری بخش های دور از دسترس، حمل ابزار نظافت در حین کار و سایر امور نظافتی کاربردهای موثر دارند.

ترولی های نظافت از جمله پر کاربرد ترین انواع ترولی در هتل ها، ادارات، رستوران ها و سایر محیط هایی که به طور مرتب به نظافت نیاز دارند، می باشند. این دسته از ترولی ها به شکل ها و انواع مختلفی وجود دارند. بخش یکسان در این دسته از ترولی های نظافت، سطل آب تمیز و آب آلوده در آنها است. ترولی های نظافت به قفسه های مختلف برای نگهداری و جابجا نمودن ابزار ها، تجهیزات نظافتی، شوینده ها و برخی دارای محفظه نگهدارنده کیسه زباله می باشند. با استفاده از این نوع ترولی ها در فرایند روزانه نظافت و محیط هایی که امکان استفاده از تجهیزات مکانیزه نظافت وجود ندارد، باعث سرعت گرفتن فرایند نظافت شده و با جابجایی یکباره تجهیزات نظافتی، کاهش زمان تلف شده در تردد های مکرر جهت جابجایی مواد شوینده و تجهیزات را به دنبال دارد.

4

 

با در نظر گرفتن تمام این موارد میتوانید با خرید دستگاه نظافت مناسب سرمایه گذاری مناسبی در راستای حفظ کیفیت نظافت محیط کار خود داشته باشید. استفاده از زمین شوی صنعتی میتواند مزایای بسیاری برای شما به همراه داشته باشد. افزایش سرعت و کیفیت نظافت و کاهش زمان این فرایند از اصلی ترین مزایای کاربرد دستگاه های ایده آل در نظافت محوطه های وسیع و گسترده است.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.