۰ نفر

چه موقع به تعمیرکار یخچال نیاز پیدا می‌کنیم

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 591898
چه موقع به تعمیرکار یخچال نیاز پیدا می‌کنیم

 

اینکه چه موقع به تعمیرکار حرفه ای یخچال نیاز پیدا می‌کنیم ممکن است به سادگی مشخص باشد، زمانی که یخچال به درستی از مواد غذایی نگهداری نمی‌کند ،یعنی درجه استاندارد سرما به هم ریخته است، برفک تولید میکند، یخساز کارایی خود را از دست داده است و هزاران موارد دیگر که در این مقاله قصد داریم به  موارد اصلی و پر تکرار بپردازیم تا از مشکلات جدی پیشگیری کنیم.

آنچه که از یخچال‌های امروزی دیده می‌شود تکنولوژی بالا همراه با امکانات متنوع است که بسیاری از مشکلات ما را حل کرده‌اند و آنقدر هوشمند هستند که در بیشتر مواقع با ارائه آلارم و یا درجه بند‌های خودکار به ما خبر از یک آسیب و یا نقص را می‌رسانند.

اما در برخی از موارد تشخیص این ایرادات توسط یک فرد عادی و مصرف کننده سخت است و نمی‌توانیم متوجه شویم برخی اتفاقات و از کار افتادگی ها دقیقا از کجا نشات می‌گیرند.

گاهی اوقات هم مشکل را ساده در نظر می‌گیریم و خودمان یا کسی که یک مقدار در مورد وسایل الکترونیکی و الکتریکی آگاهی دارد، آن را دست کاری می‌کنیم و با موارد زیادی از مشکلات مواجه می‌شویم که در برخی از موارد حتی به سوختن یک  قطعه هم منجر می‌شود.

لوب مطلب آنکه اگر با کوچکترین تغییرات در یخچال مواجه شدید، شاید موضوع ساده باشد اما شما به عنوان فردی که تخصص ندارید، نمی‌توانید آن را عیب یابی کنید و یا در نهایت تعمیر کنید. باید با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد اینکه چه موقع به تعمیرکار یخچال نیاز داریم، بیشتر اطلاعات بدهیم تا اگر نیاز به تعمیر دارید و یا داشتید، به درستی عمل کنید.

یخچال خنک نمی‌کند

یکی از بیشترین مشکلات و سوالات مرتبط که نیاز است حتما با نظر یک متخصص همراه باشد، همین مشکل خنک نکردن است.

گاهی اوقات متوجه می‌شویم مواد غذایی موجود در یخچال فاسد شده‌اند، آب سرد نشده است، بوی مواد غذایی در یخچال پراکند شده است و فریزر هم به درستی کار نمی‌کند و تمامی مواد غذایی آنگونه که باید منجمد نشده‌اند.

در این مورد بهتر است دستکاری خودسرانه را کنار بگذارید. اینکه با ابزارهای ساده قطعه‌ای را باز کنید و یا به خیال خود آن را تغییر و تعمیر دهید، کار درستی نیست.

ایراد از لاستیک درب یخچال

در این مواقع حتما باید از تعمیرکار یخچال کمک بگیرید. تعمیرکار ابتدا درب یخچال و لاستیک درب یخچال را بررسی می‌کند، اگر ایراد از این بخش باشد، ضروری است که این لاستیک تعویض شود و یا تغییرات لازم در مورد آن صورت بگیرد. پس شما نمی‌توانید این لاستیک را تعویض کنید، چون یخچال‌های امروزی هر کدام قطعات مخصوص به خود را دارند و در صورت نیاز به تعویض باید قطعه اصل و اورجینال استفاده شود.

ایراد از کمپرسور یا ترموستات و نشتی گاز

پیدا کردن این عیب و ایراد ها نیاز به لوازم و تجهیزات مخصوص دارد. که اگر نباشند، بدون شک خود متخصص هم نمی‌تواند مشکل اصلی را پیدا کند. در ضمن برای پیدا کردن نشتی گاز در یخچال نیاز به یک نشت یاب الکتریکی مبرد هست که با وجود این نوع وسیله می‌توان تغییرات مرتبط را تشخیص داد.

کمپرسور هم وظیفه فشرده کردن گاز و انتقال و چرخش گاز را به داخل لوله‌های اپراتور بر عهده دارد که اگر آسیب ببیند در واقع همان مشکل عدم سرد شدن و خنک نشدن یخچال را به همراه خواهد داشت.

ترموستات در واقع یک قطعه بسیار مهم است که به صورت اتومات موجب خاموش و روشن شدن یخچال می‌شود که اگر متوجه شوید، یخچال یکسره روشن است و یا کلا خاموش شده است ممکن است یکی از ایرادات اصلی از ترموستات باشد.

ترموستات اگر دچار آسیب دیدگی شده باشد، نیاز است که حتما تعمیر و یا تعویض شود. این موضوع  هم بسیار مهم است که اگر به دست یک تعمیرکار غیر متخصص بدهید ممکن است از قطعه‌ای غیر اورجینال استفاده کند و یخچال و کارایی یخچال را دچار مشکل کند.

یخچال روشن نمی‌شود

این موضوع هم جز مهمترین مواردی است که باید از تعمیرکار کمک بگیرید، تعمیرکار با بررسی تک تک موارد احتمالی مثل ترموستات، کمپرسور، برد الکتریکی و دو شاخه سیم رابط می‌تواند تشخیص دهد که مشکل کجاست. البته عیب یابی هر یک از این موارد نیاز به یک سری لوازم مشخص و ویژه دارد تا تعمیرکار بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

بنابراین با وجود هر نوع مشکل حتی اگر جدی هم نباشد، بهتر است از یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت بگیرید که بتواند مشکل شما را به موقع حل کند و در طولانی مدت به مشکلات متعدد تبدیل نشود.

منبع

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد وتوسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.