۰ نفر

هوای تهران برای گروه‌ های حساس ناسالم شد

۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبر: 591805
هوای تهران برای گروه‌ های حساس ناسالم شد

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز با افزایش ترافیک صبحگاهی و سکون جو، در برخی مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در صبحگاه روز سه شنبه ۳۰ آذرماه با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده شد و علیرغم بارش باران با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. شاخص آلودگی هوا هم اکنون عدد ۱۰۸ را نشان می‌دهد که برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

طبق پیش بینی شده همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی می‌شود در طول روز به‌تدریج تندی باد افزایش پیدا می‌کند و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) ادامه خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.