۰ نفر

هوای تهران در وضعیت ناسالم

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹
کد خبر: 590650
هوای تهران در وضعیت ناسالم

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز با انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد موثر، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز جمعه (۲۶ آذر ماه) در بیشتر مناطق وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار است که ناشی از انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و عدم وزش باد مؤثر است. با حاکمیت پایداری جوی در طول روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد.

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه( ۲۶ آذرماه) همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. صبح روز شنبه ( ۲۷ آذر ماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش باران در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. همچنین این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه(۲۷ آذرماه) ادامه خواهد داشت و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۲۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۴ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.