۰ نفر

آلودگی هوا در کلان‌ شهرها ادامه دارد

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۰
کد خبر: 589418
 آلودگی هوا در کلان‌ شهرها ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد:‌ امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق استان اردبیل، باران پراکنده و در ارتفاعات برف خواهد بارید و آلودگی هوا در کلان‌شهرها از فردا به حد بسیار ناسالم خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، «فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه)  افزود: از امروز تا پایان وقت چهارشنبه نیز در مناطق شرق کشور کاهش قابل توجه دما همراه با وزش باد و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: از اواخر وقت پنجشنبه نیز سامانه بارشی  از نوار غربی وارد کشور می‌شود که در نتیجه در روزهای جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

گودرزی خاطرنشان‌کرد: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: این شرایط منجر به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت در طول هفته پیش‌رو به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش قابل توجه کیفیت هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز به‌ویژه در فردا و پس‌فردا، گفت: امروز در تهران، اراک و اصفهان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود. بنابراین هم‌وطنان به‌خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی بیان‌داشت: تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت. همچنین حداکثر دمای تهران ۱۸ درجه بالای صفر و حداقل دما سه درجه بالای صفر است.