۰ نفر

فناوری جدید ناسا برای نجات زمین

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۹
کد خبر: 589349
فناوری جدید ناسا برای نجات زمین

به گفته ناسا بر خلاف فرهنگ عامه مسیر حرکت سیارک‌ها بسیار قابل پیش بینی است و با یکسری از الگو‌ها می‌توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

به گزارش digitaltrends، در حالی که احتمال برخورد یک سیارک بزرگ به زمین بسیار دور در نظر گرفته می‌شود، اما اگر چنین رویدادی رخ دهد، عواقب آن می‌تواند ویرانگر باشد؛ بنابراین بسیار حیاتی است که فضا را برای هر سیارک خطرناکی که به سمت ما می‌آید رصد کنیم. در حال حاضر، ناسا حدود ۲۸۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین را ردیابی کرده تا خطر برخورد آنها را ارزیابی کند. آژانس فضایی می‌گوید که هر ساله با کشف سیارک‌های بیشتر، این رقم به حدود ۳۰۰۰ افزایش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اما در سال‌های آینده انتظار می‌رود که این تعداد به‌طور چشمگیری افزایش یابد، زیرا تلسکوپ‌های قوی‌تر در حال آماده شدن هستند. دانشمندان مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین که توسط یک آزمایشگاه ناسا (JPL) مدیریت می‌شود، یک الگوریتم نظارت بر ضربه به نام Sentry-II را برای ارزیابی بهتر احتمالات برخورد سیارک‌های نزدیک به زمین ایجاد کرده‌اند.

ناسا در این باره گفت: "فرهنگ عامه اغلب سیارک‌ها را به عنوان اجرام پر هرج و مرج به تصویر می‌کشد که به طور تصادفی در اطراف منظومه شمسی در حرکت هستند و مسیرشان را به طور غیرقابل پیش بینی تغییر می‌دهند که این موضوع ممکن است سیاره ما را در یک لحظه تهدید کنند. اما این واقعیت ماجرا نیست. سیارک‌ها اجرام آسمانی بسیار قابل پیش بینی هستند که از قوانین فیزیک پیروی می‌کنند و مسیر‌های مداری قابل شناختی را به دور خورشید دنبال می‌کنند. "

.ناسا اضافه کرد که گاهی اوقات مسیر یک سیارک می‌تواند آن را به زمین بسیار نزدیک کند و به دلیل آنچه که به عنوان "عدم قطعیت‌های کوچک" در موقعیت سیارک توصیف می‌کند، برخورد را به وجود بیاورد. خبر خوب این است که Sentry-II داده‌های دقیق تری را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد که منجر به ارزیابی‌های قابل اعتمادتری در مورد خطر سیارک‌ها برای زمین می‌شوند.

ناسا2

گفتنی است که ناسا در حال آزمایش یک سیستم دفاعی است. ماموریت DART که اخیراً به فضا پرتاب شده، تلاش خواهد کرد تا مسیر یک سیارک را با برخورد مستقیم یک فضاپیما به آن تغییر دهد. اگر ماموریت موفقیت آمیز باشد، این روش به شکل اصلی دفاع ما در برابر هر سیارک خطرناک بزرگی که به سمت ما حرکت می‌کند، تبدیل خواهد شد.