۰ نفر

پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه علامه طباطبایی + جزییات

۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۶
کد خبر: 588807
پذیرش بدون آزمون دانشجوی ارشد در دانشگاه علامه طباطبایی + جزییات

دانشگاه علامه طباطبایی شرایط، جزییات و زمان ثبت نام برای "پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد براساس آیین نامه» پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد) ابلاغیه شماره ۰۳۳۰۰۳ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (از بین برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته) دوره‌های روزانه و شبانه (با شرایط ذیل برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۰۳۲-۱۰۳۱ در دوره روزانه کارشناسیارشد رشته‌های مندرج در جدول پیوست در این آگهی، دانشجو پذیرش کند.

الف – شرایط متقاضیان

۱ -دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۸۹-۸۹ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحد‌های درسی دوره، به لحاظ میانگین کل، جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی) از مجموع دوره‌های روزانه و شبانه (خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال) ۸ نیمسال طبق سرفصل درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی (دانش آموخته شوند.

تبصره: دانشجویانی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند باید به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزءپانزده درصد برتر باشند.) قید هم رشته و غیر هم ورودی در گواهی دانشگاه مبدا الزامی است.

دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی) از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف با هر درجه و عنوان باشند. امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعداد درخشان را ندارند، و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد کنند. 

نکات مهم

۱-پذیرش از میان دانشجویان واجد شرایطدانشگاه‌های دولتی انجام میگیرد، لذا به تقاضای سایردانشجویان دانشگاههایغیردولتی، غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پردیس خودگردان، پردیس بین الملل، پیام نور، علمی - کاربردی و دوره‌های نیمه حضوری، غیرحضوری، مجازی و نظایر آن، ترتیب اثر داده نمی شود.

۲ -مدارک تحصیلی کلیه متقاضیان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته‌های ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد و دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب لازم) ۰۳ درصد از کل امتیاز (شوند، به ترتیب اولویت و در چارچوب ظرفیت پذیرش مصوب پذیرش خواهند شد.

تبصره خیلی مهم: گزینش نهایی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ کردن معدل شش نیمسال داوطلب به نسبت ۶۱ و نمره ارزیابی اساتید گروه آموزشی مربوطه به نسبت ۴۱ محاسبه خواهد شد.

تبصره خیلی مهم: رتبه نهایی داوطلب برای پذیرش صرفاً پس از اعمال ضریب ۶۱ (معدل شش نیمسال داوطلب (و ۴۱ (نمره ارزیابی اساتید (مشخص و اعمال خواهد شد؛ لذا رتبه‌های دانشجویان در لیست اولیه ۷۱ درصد برتر ملاک پذیرش نهایی نیستند.

تبصره خیلی مهم: بدلیل کمبود ظرفیت‌های پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به تعداد دانشجویان مندرج در لیست اولیه ۷۱ درصد برتر، ارزیابی و امتیازدهی گروه‌های آموزشی جهت کنترل کیفیت دانشجویان مورد پذیرش، اعمال ضریب ۶۱ درصد) معدل شش نیمسال داوطلب (و ۴۱ درصد) نمره ارزیابی اساتید (مطابق مصوبات داخلی دانشگاه به دلیل توجه به معیار‌های کمی و کیفی در فرایند پذیرش دانشجوی استعداد درخشان؛ لازم است کلیه دانشجویان توجه کافی به سایر اقدامات پذیرشی همانند ارائه درخواست به دیگر دانشگاه‌ها و یا آماده سازی خود برای کنکور کارشناسی ارشد را در دستور کار قرار دهند، تا در صورت عدم قبولی خود، فرصت پذیرش از طرق دیگر را از دست ندهند.

تبصره خیلی مهم: ارزیابی گروه‌های آموزشی به دو شیوه انجام خواهد گرفت؛ روش اول بررسی مدارک.

مستندات ارائه شده و نمرات دانشجویان و روش دوم برگزاری مصاحبه در صورت تشخیص گروه آموزشی رشته مورد تقاضای داوطلب. به عبارت دیگر انتخاب روش بررسی و امتیازدهی به پرونده‌های متقاضیان از بین دو روش مذکور) روش ارزیابی مدارک و مستندات و شیوه مصاحبه در اختیار گروه‌های آموزشی و به تشخیص ایشان است.

-ثبت نام در این فراخوان به منزله پذیرش قطعی نیست و دانشگاه علامه طباطبائی در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات

لازم برخوردار است و ملزم به تکمیل ظرفیت پذیرش خود نخواهد بود. 

پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان پذیر نیست.

اولویت ادامه تحصیل دانشجو در همان رشته تحصیلی مرتبط در دوره کارشناسی ارشد می‌باشد. بدیهی است در صورت عدم

تطابق رشته کارشناسیارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

هر داوطلبغیر از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی فقط مجاز به انتخاب یک رشته / گرایش بوده ضمن آنکه امکان پذیرش در بیش از یک رشته / گرایش نیز وجود ندارد.

تبصره: دانشجویان ۱۰ درصد برتر دانشگاه علامه طباطبائی مجاز به انتخاب سه رشته هستند.

تبصره مهم: با توجه به اهمیت رشته‌های انتخابی توسط دانشجویان، آندسته از دانشجویانی که) با هر رتبه ای لیست اولیه ۷۱ درصد برتر و یا لیست نهایی (در رشته‌های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگیرند، نسبت به فرایند پذیرش خود حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

۹ -دانشجویان برای انتخاب رشته مورد تقاضا جهت ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید آندسته از رشته‌هایی را انتخاب کنند که بین رشته مورد تقاضا و رشته کارشناسی آن‌ها ارتباط وجود داشته باشد.) قابل مشاهده در فایل ارتباط رشته‌هاجهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد (تبصره: با توجه به احتمال تغییر در رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه در سال تحصیلی ۱۰۳۲-۱۰۳۱ مطابق مصوبات داخلی دانشگاه.

هرگونه تغییر در این خصوص اعلام خواهد شد؛ لذا دانشجویان در صورت احتمال حذف یک رشته از مجموع رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه برای سال تحصیلی مذکور، نسبت به انتخاب آن هیچگونه حقی نخواهند داشت. لازم به ذکر است این دسته از دانشجویان خواهند توانست رشته جایگزین آن را انتخاب کنند. 

۹ -چنانچه بعد از تایید کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و ثبت اطلاعات پذیرفته شدگان در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور و

یا بعد از تایید نهایی توسط آن سازمان، دانشجویی از ادامه تحصیل انصراف دهد، جایگزینی پذیرش نخواهد شد. قبل از آن نیز

تعیین جایگزین فقط با نظر کمیته مذکور میسر خواهد بود.

۸ -تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

۱۳ -هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا، به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند. 

۱۱ -در صورت تشخیص گروه به انجام مصاحبه، داوطلب موظف است در جلسه مصاحبه) مطابق شرایط اعلامی توسط گروه آموزشی (حضور بهم رساند. عدم شرکت در مصاحبه) در صورت اعلام توسط گروه آموزشی ذیربط به منزله انصراف از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تلقی خواهد شد.

دارا بودن عنوان مخترع – مبتکر و پژوهشگر برجسته با ارائه گواهی معتبر

 برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه گواهی معتبر

 دارا بودن سوابق فعالیت در انجمن‌های علمی، دوره‌های مهارت افزایی در رشته مرتبط، فعالیت‌های حوزه کارآفرینی و سایر فعالیت‌های علمی خارج از دانشگاه و سایر موارد مربوط... دارا بودن سوابق پژوهشی) مقالات، همایش‌ها وطرح‌های پژوهشی و....  احراز توانمندی در یکی از زبان‌های معتبر) انگلیسی -آلمانی – فرانسه – اسپانیایی، عربی و .....  دارا بودن رتبه یک یا دو رقمی در آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه گواهی معتبر سایر موارد مربوط به رزومه تحصیلی، شغلی و موارد مرتبط

د- زمان و نحوه ثبت نام الکترونیکی

۱. داوطلبان واجد شرایط می بایست از ساعت ۷۱ صبح روز سه شنبه تاریخ شانزدهم آذر  ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه تا تاریخ ۳۰ آذر نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه اقدام کنند.

به مدارکی که ناقص بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 پس از ورود به سایت ثبت نام؛ از بخش استعداد درخشان وارد شده و جهت ثبت نام و بارگذاری مدارک درخواستی خود اقدام کنند. 

نحوه ورود به سیستم ثبت نام: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی که اسامی آن‌ها به عنوان لیست ۱۰ درصد برتر هر رشته اعلام شده جهت ثبت نام در سامانه از طریق کدملی) کدکاربری (و شماره دانشجویی مقطع فعلی) کد پیگیری ثبت نام یا همان رمز عبور وارد شوند؛ لذا پس از اولین ورود؛ توصیه میشود دانشجویان نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند.

۱. نحوه ورود به سیستم ثبت نام:دانشجویان سایر دانشگاه‌ها پس از ثبت نام اولیه در سایت مذکور و دریافت کد پیگیری جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

نکته مهم: دانشجویان قبل از ثبت نام و ارسال مدارک، لازم است دستورالعمل پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع کارشناسی

ارشد، جدول رشته‌های مورد پذیرش و ارتباط رشت‌های و سایر موارد مربوطه را که در سایت ثبت نام موجود است بدقت مطالعه

کنند.

به منظور تسریع در انجام امور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی دانشگاه خودداری کنند. بدیهی است در صورت نیاز به حضور، با داوطلب تماس حاصل خواهد شد؛ بنابراین لازم است دانشجو شماره تماس

اعلامی خود را همواره بصورت روشن و در دسترس نگه دارد، بدیهی است دانشگاه در خصوص عدم دسترسی خود به متقاضی در

صورت لزوم، پاسخگوی تبعات بعدی نخواهد بود. ir.ac.atu.www

هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی  صورت می پذیرد.

لذا، به داوطلبان توصیه می شود اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری نمایند. همچنین در صورت نیاز

می توانند با کارشناس دفتر استعداد درخشان دانشگاه به شماره 09082030-321 تماس حاصل کنند.