۰ نفر

افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در سواحل خزر و اردبیل

۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبر: 588208
افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در سواحل خزر و اردبیل

کارشناس هواشناسی گفت: فردا افزایش موقتی دما بین ۵ تا ۷درجه در غرب سواحل خزر و اردبیل پیش بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی گفت: امشب جوی آرام و پایدار در اکثر نقاط کشور همراه با تداوم آلودگی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود. از اواخر شب سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و سبب بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه خواهد شد.

او ادامه داد: این سامانه روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، همدان، البرز و ارتفاعات استان تهران را نیز درگیر خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: جمعه فعالیت این سامانه به صورت بارش پراکنده در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به پایان می‌رسد.

او ادامه داد: امشب و پنجشنبه در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد نسبتا شدید بوده و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: روز شنبه جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم است. از اواخر شنبه و روز یکشنبه به سبب نفوذ جریانات شمالی، در استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین امشب و پنجشنبه پدیده گرم باد و افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

او توضیح داد: همچنین فردا افزایش موقتی دما در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۵تا ۷ است و روز جمعه در شرق سواحل خزر و خراسان شمالی و روز شنبه در غرب سواحل ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و غبار آلود  است. بیشترین دمای تهران به ۱۵ درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.