۰ نفر

سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی بدون هزینه

۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۵
کد خبر: 586654
سریع ترین راه یادگیری زبان انگلیسی بدون هزینه

اگر این مقاله را مطالعه می‌کنید پس به احتمال زیاد شما یک فرد مشتاق برای یادگیری زبان انگلیسی هستید که می‌خواهد این مهارت را هرچه سریع‌تر یاد بگیرد.

تا چند سال گذشته برای یادگیری زبان تکنیک حفظ کردن را توصیه می‌کردند اما امروزه تکنیک گوش دادن و صحبت کردن فعال توصیه می‌شود. یادگیری زبان به‌صورت تعاملی هم سرگرم کننده و هم بسیار سریع است. شاید یادگیری این زبان دشوار باشد اما به هیچ عنوان غیرممکن نیست زیرا تا حد ممکن استانداردسازی شده و به همین علت هم امروزه به‌عنوان زبان بین‌المللی شناخته می‌شود.

1

با تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کنند زبان انگلیسی را هر چه سریع‌تر یاد بگیرید آشنا شوید

هیچ زبان آموزی دوست ندارد زبان انگلیسی را به آرامی یاد بگیرد به همین دلیل در این بخش 8 نکته را گردآوری کرده‌ایم تا به کمک آن‌ها زبان انگلیسی فول شوید.

1.در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید

برای سرعت بخشیدن به فرایند یادگیری زبان انگلیسی ترجیحاً در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را به‌درستی یاد می‌گیرید. این دوره‌ها به دو شکل زیر برگزار می‌شوند.

  • دوره‌های حضوری: این دوره‌ها در مؤسسات، آموزشگاه‌ها یا دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند، هزینه دارند و اساتید برتر به شما کمک می‌کنند تا هر چه سریع‌تر بر زبان مسلط شوید.
  • دوره‌های مجازی: این کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند و برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر هزینه دارند.

2

2.افکارتان را روی کاغذ بیاورید

نوشتن شما را وادار می‌کند تا از لغات مختلف استفاده کنید و به جای گفتن جملات تکراری به دنبال ساخت جملات جدید باشید. داشتن یک دفتر خاطرات، ساخت وبلاگ یا چت کردن شما را ترغیب می‌کند تا این کار را انجام دهید.

3.معلم خودتان باشید

برای یادگیری زبان انگلیسی در یک بازه زمانی کوتاه مدت باید ترفندهای آموزشی را به‌خوبی یاد بگیرید و آن‌ها را تبدیل به یک کار مهم کنید؛ همچنین می‌توانید خودتان را در زبان انگلیسی غرق کنید یعنی روزانه حداقل ۳ ساعت از وقتتان را صرف مطالعه زبان کنید. اگر بتوانید این بازه زمانی را به ۶ ساعت در روز برسانید قطعاً سرعت یادگیری‌تان چندین برابر می‌شود.

4.با دید متفاوت‌تری کتاب بخوانید

مطالعه ساده‌ترین کاری است که می‌توانید برای یادگیری زبان انجام دهید. این کار علاوه بر اینکه واژگان بیشتری را به شما می‌آموزد باعث یادگیری گرامر و زبان عامیانه می‌شود. برای مطالعه مجبور به خرید کتاب‌های جدید نیستید زیرا خواندن کتاب‌هایی که قبلاً مطالعه کرده‌اید به شما کمک می‌کنند تا راحت‌تر کلمات و جملات را حدس بزنید و مفهوم کلی داستان را درک کنید. اگر می‌خواهید اصول اولیه زبان را بیشتر یاد بگیرید روزنامه بخوانید. روزنامه‌ها گرامر خوبی دارند و به‌گونه‌ای نوشته شده‌اند که برای عموم مردم قابل فهمند. برای تهیه نسخه آنلاین روزنامه‌ها می‌توانید به وب سایت گاردین یا نیویورک تایمز سر بزنید.

3

5.زمان بیکاری خودتان را با فیلم دیدن پر کنید

فیلم‌ها به‌صورت هم‌زمان مهارت listening، speaking و vocabulary شما را بهبود می‌بخشند. اگر تسلط نسبی به لغات اولیه زبان دارید بهتر است بدون زیرنویس فیلم‌ها را تماشا کنید و تمرکزتان را روی کلماتی که نمی‌دانید، بگذارید.

6.چشمانتان را ببندید و آهنگ بخوانید

آهنگ‌ها، پادکست‌ها یا رادیو راه خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند زیرا هم آموزنده‌اند و هم جنبه سرگرمی دارند. با این کار شما هم صداهای انگلیسی را یاد می‌گیرید و هم با واژگان جدید آشنا می‌شوید.

  • ابتدا آهنگ مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.
  • متن آن را در اینترنت جستجو کنید.
  • کلمات یا عباراتی که نمی‌دانید را مشخص کنید.
  • آهنگ را همراه با متن گوش دهید.
  • هنگام شنیدن کلمات جدید با خواننده همراه شوید.
  • این کار را آن‌قدر تکرار کنید تا کل آهنگ را به‌راحتی بفهمید.
  • این فرایند را برای آهنگ‌های دیگر هم انجام دهید.

4

7.دایره دوستانتان را وسیع‌تر کنید

با انگلیسی زبانان بومی یا افرادی که تسلط خیلی خوبی به این مهارت دارند به‌صورت آنلاین دوست شوید و زبان انگلیسی را با آن‌ها از طریق شبکه‌های مجازی، چت و ایمیل تمرین کنید. اگر در اینترنت بگردید انجمن‌های مختلفی را می‌بینید که هدفشان آموزش و یادگیری زبان است و شما می‌توانید خیلی راحت از طریق آنجا دوست پیدا کنید. در مسیر یادگیری هر وقت چیزی را نفهمیدید یا از آن مطمئن نبودید فقط سؤال بپرسید؛ این تنها راه کشف و یادگیری زبان است. فراموش نکنید که معاشرت با کودکان یا افراد مسن انگلیسی زبان هم راه خوبی است زیرا:

  • هر دو خیلی آرام و شمرده شمرده صحبت می‌کنند و شما می‌توانید خیلی راحت متوجه حرف‌های آن‌ها شوید.
  • کودکان اشتباهاتتان را به شما یادآوری می‌کنند اما قصد قضاوت کردنتان را ندارند پس می‌توانید با آن‌ها راحت باشید.
  • افراد مسن بسیار صبور و مهربان هستند. آن‌ها بدون عجله به صحبت شما گوش می‌دهند و اشتباهاتتان را با مهربانی به شما گوشزد می‌کنند.

8.برای یادگیری زبان انگلیسی از برنامه‌ها و ابزارهای آموزشی روز دنیا استفاده کنید

اینترنت، فضای مجازی، بازی‌ها، فلش کارت‌ها یا اپلیکیشن‌ها ابزارهای آنلاین و کاربردی در آموزش سریع زبان انگلیسی هستند. شما می‌توانید با کمک این برنامه‌ها به‌صورت خودآموز هم زبان را یاد بگیرید.

5

برای یادگیری مجازی و آنلاین زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم!

اگر می‌خواهید خیلی سریع زبان انگلیسی را یاد بگیرید پس به دنبال اساتیدی باشید که سابقه طولانی در تدریس زبان انگلیسی دارند و با تکنیک‌های جدید و مؤثری این مهارت را آموزش می‌دهند. پیشنهاد ما به شما «استاد مرتضی جاوید» است فقط حواستان باشد که اگر دائماً به خودتان تلقین کنید که نمی‌توانید این مهارت را یاد بگیرید این باور در شما شکل می‌گیرد و حتی نمی‌توانید نزدیک زبان انگلیسی شوید. دانشمندان معتقدند که ذهن انسان همیشه قابلیت یادگیری یک زبان جدید را دارد. به‌عنوان قدم اول ذهنیتتان را تغییر دهید و به جای اینکه خودتان را یک دانش آموز انگلیسی بدانید مانند یک انگلیسی زبان رفتار کنید؛ به‌عنوان مثال هنگام فعالیت در فضای مجازی به زبان انگلیسی صحبت کنید، در جمع‌های دوستانه یا هنگام سفارش غذا در رستوران به زبان انگلیسی حرف بزنید یا با دوستان یا اعضای خانواده‌تان مکالمه انگلیسی داشته باشید با این کار مسیر یادگیری شما کوتاه‌تر می‌شود.

6

و در نهایت ما می‌توانیم نکات و روش‌های بیشتری را برای یادگیری زبان انگلیسی به شما ارائه دهیم اما چیزی که اهمیت دارد انتخاب روشی است که برای شما نسبت به سایر روش‌ها بهتر باشد. «پول» ساده‌ترین و رایج‌ترین بهانه‌ای است که مردم برای توجیه عدم یادگیری زبان دارند در حالی که می‌توان برخی از هزینه‌های اضافی را حذف و یادگیری این مهارت را شروع کرد پس همین حالا یک تصمیم جدی بگیرید.

منبع

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است