۰ نفر

فرصت طلایی بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور (آذر ۱۴۰۰)

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 585962
فرصت طلایی بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور (آذر ۱۴۰۰)

وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت. بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری است و فقط خسارات شخص ثالث را پوشش می‌دهد. این بدان معناست که هرگونه خسارت یا صدمه ناشی از تصادف بیمه شده با شخص یا اموال دیگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

از طرفی خرید بیمه شخص ثالث اجباری است و رانندگان فاقد بیمه جریمه می‌شوند. همچنین شرکت‌های بیمه به ازای  هر روزی که ماشین بیمه نداشته است، حدود ۶ هزار تومن صاحب بیمه را جریمه می‌کنند. جریمه‌ای که انگیزه خرید بیمه را در این افراد کم‌رنگ‌تر می‌کند. خوشبختانه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث از 13 آذر ( روز بیمه) تا 3 دی 1400 بخشیده شده است و همه رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی می‌توانند از این فرصت 20 روزه بخشودگی 100% جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث استفاده کنند.برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی این مهم در ادامه ما را دنبال کنید.

تا زمانی که بیمه شخص ثالث دارید، از هزینه تعمیرات ناشی از خسارت وارده به وسایل نقلیه، اموال یا افراد در اثر تصادفی که تقصیر شما بوده است، در امان خواهید بود. شرکتی که با فروش بیمه شما را از خطر حفظ می‌کند، تا زمانی که پوشش شما همچنان معتبر باشد، مسئولیت پرداخت هرگونه مطالبات را بر عهده خواهد داشت.

چرا بیمه شخص ثالث اتومبیل مهم است؟

بیمه اتومبیل شخص ثالث از آن جهت اهمیت دارد که در صورت صدمه زدن به خودرو یا اموال شخص دیگری در اثر استفاده از خودرو، خسارات وارده را جبران می‌کند.

گرچه به طور معمول ارزان تر است و سطح بالایی از پوشش را ارائه نمی دهد  اما با این وجود سطح محافظت از شما را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، اگر بیمه شخص ثالث اتومبیل داشته باشید و به اتومبیل شخصی ضربه بزنید،خسارات وارد شده را بیمه شخص ثالث پرداخت می‌کند. در غیر این صورت، شما مجبورید هزینه های خود را بپردازید، که ممکن است بسیار گران باشد (تصور کنید به بنز جدید کسی ضربه بزنید، و بیمه نداشته باشید چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد؟)

حال بیایید به بحث اصلی خودمان بازگردیم و بگوییم جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث دقیقا چیست؟!

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

با توجه به ضرورت قانونی بیمه شخص ثالث، ما تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث خودرو و موتور را به همه رانندگان توصیه می‌کنیم.

بیمه شخص ثالث: جبران خسارت مالی و جانی  اشخاص ثالث در تصادفات و حوادث رانندگی

همچنین برای توضیح بیشتر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌توان گفت:

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می‌شود.این‌که شما بعد از انقضای اعتبار بیمه خود در سطح شهر تردد داشته یا نداشته باشید، تفاوتی را در محاسبه جریمه دیرکرد ایجاد نمی‌کند. در واقع، در هر صورتی این جریمه می‌بایست پرداخت شود. فقط در صورتی این جریمه راه دیگری را در پیش می‌‌‌گیرد که بخشوده شود که شرایط بخشودگی را به شرح زیر اعلام می‌کنیم:

بهتر است قبل از محاسبه شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را بدانید:

شرایط تعیین هزینه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

جالب است بدانید که جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا مدت یک سال به صورت روزانه حساب می‌شود. فرد تابع این قانون باید در زمان تمدید بیمه‌نامه خودرو و صدور بیمه جدید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. این هزینه شامل:

<< حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.>>

همچنین عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می‌کنند :

  • نوع خودرو
  • تعداد سیلندر
  • ظرفیت بار ماشین
  • از همه مهم‌تر شرکت بیمه‌گر !

جریمه دیرکرد برای ماشین‌های سواری در سال ۱۴۰۰ بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه‌ای روزانه بین ۳.۸۰۰ تا ۶.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد. در ادامه جدول جریمه روزانه خودرو‌های سواری در سال ۱۴۰۰ را مشاهده کنید:

Capture

آیا جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود؟

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه وجود دارد؟ در جواب پاسخ خوشحال کننده‌ای داریم. بله! اگر خودوری شما در پارکینگ پلیس باشد و بیمه آن تمام شود، با ارائه نامه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. همچنین ممکن است در طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای جایی برای بخشش این جریمه‌ها وجود داشته باشد!مثلا شرکت بیمه به مناسب سالروز تاسیسش یا مناسبت‌های مرتبط طرح بخشودگی این جرایم را ارائه دهد.

حتی گاهی اوقات بیمه مرکزی نیز به عرصه وارد شده و به مناسبت‌های مختلف مثل ۲۲ بهمن بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می‌نماید! جریمه دیکرد بیمه شخص ثالث در صورتی که خودرو شما در آن زمان دزدیده شده باشد نیز، دریافت نخواهد شد.

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث  آذر ۱۴۰۰

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. در سال ۱۴۰۰، این سازمان در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر از آسیب­های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریم­های ظالمانه و پاندمی کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه ­ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه ­ای ، ۱۰۰% مبلغ جریمه بیمه‌گزاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از ۱۳ آذر ( روز بیمه)  الی پایان ۳ دی ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار می­گیرند. این طرح با نظر به موافقت رئیس محترم وقت مجمع تامین خسارت بدنی و پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ تصویب شده است. این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

راهنمای کامل مربوط به بخشودگی جرایم دیرکرد وسایل نقلیه زمینی اعم از خودرو و موتور را در این لینک مطالعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/delay-penalty-of-third-party-insurance-extension/

آیا دیرکرد بیمه شخص ثالث بر روی تخفیف بیمه‌نامه تاثیر می‌گذارد؟

خیر هیچ ارتباطی با بیمه شخص ثالث ندارد! هر زمانی که از در مدت اعتبار بیمه شخص ثالث، از شرکت بیمه خسارتی دریافت نکنید، به شما تخفیف بیمه شخص ثالث تعلق می‌‌گیرد.

یادآور بیمه: خدمت بیمه دات کام برای پیشگیری از جریمه دیرکرد

استفاده از فرصت بخشودگی برای خرید بیمه  شخص ثالث ارزانهمانطور که گفتیم، اگر این بیمه‌نامه را در وقت تعیین شده تمدید نکنید، جریمه می‌شوید! اما نیازی به نگرانی برای فراموشی این موضوع نیست. می‌توانید از یادآور بیمه در وب سایت بیمه دات کام استفاده کنید. با استفاده از این آپشن یک هفته مانده به مدت اعتبار از کارشناسان بیمه دات کام پیامک و یا تماس یادآوری دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید اگر تا به حال بیمه شخص ثالث را خریداری نکردید در وب سایت bimeh.com به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث مراجعه کرده و اطلاعات را تکمیل کنید. پس از خرید اینترنتی بیمه ثالث، بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد.

برگرفته از سایت بیمه دات کام( https://bimeh.com/)

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.