۰ نفر

سینما به وضعیت عادی برگشت

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 585698
سینما به وضعیت عادی برگشت

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی اعلام کرد بعد از ۲ سال کرونایی، سرانجام محدویت‌های ۵۰ درصدی سینماها لغو شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به دنبال نشست مشترک رییس سازمان سینمایی و محسن فرهادی معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت امکان فعالیت عادی برای سالن‌های سینما فراهم شد.

محمد خزاعی رییس سازمان با اشاره به افزایش ظرفیت بسیاری از مشاغل و صنوف و مطالبه خانواده سینما و مردم گفت: اواخر هفته گذشته جلسه‌ای با معاون فنی سلامت محیط وزارت بهداشت در محل سازمان سینمایی داشتیم و توضیح دادیم که بسیاری از مردم، مدیران سالن‌های سینما و صنوف تقاضا کردند با توجه به فروکش کردن کرونا در پی واکسیناسیون سراسری شرایطی فراهم شود تا محدودیت سقف ظرفیت ۵۰ درصدی برای بلیت فروشی در سالن‌های سینما برداشته شود.

وی ادامه داد: با توجه به این درخواست و مذاکره، نشست‌هایی را هم، نمایندگان سازمان سینمایی با وزارت بهداشت انجام دادند که سر انجام با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت موافقت شد فعالیت سالن‌های سینما به حالت عادی برگردد.

رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: بر اساس این تصمیم تمامی سالن‌های سینما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ظرفیت خود برای بلیت فروشی استفاده کنند. بدیهی است که پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید از طرف سینماداران و مخاطبان سینما رعایت شود.

خزاعی بیان کرد: امیدواریم تصمیم جدید باعث شود تا دوباره سالن‌های سینما به رونق گذشته بازگردد و بخشی از ضررهای ناشی از همه گیری کرونا در دوساله اخیر جبران شود. لازم بود مانند بسیاری از مشاغل و کسب و کارها سینماداران هم بتوانند به فعالیت عادی برگردند و از ظرفیت سالن‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اظهار قدردانی از تعامل و همکاری وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا در این زمینه گفت: بدیهی است سینماها تابع پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا خواهند بود و هر وقت تصمیم جدیدی اتخاذ شود بدان پایبند خواهند بود.