۰ نفر

معرفی بهترین برند تیرآهن در بازار با آهن استیل یکتا

۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲
کد خبر: 585638
معرفی بهترین برند تیرآهن در بازار با آهن استیل یکتا

از معروفترین محصولات بر پایه آهن که در حوزه عمران و ساختمان کاربرو فراوانی دارد مقطعی معروف به تیرآهن است. سایت آهن استیل یکتا مرجع آنلاین قیمت روز آهن آلات در این مقاله سعی بر آن دارد تا با نگاهی مفهومی و کاربردی این مقطع فولادی مهم و بهترین برند های معروف تیرآهن همچون تیرآهن اصفهان را بررسی کند.فلزات موجود و کاربردی در صنایع مختلف را از دیدگاهی دیگر میتوان بر اساس فلز پایه اصلی موجود در آنها به دو دسته آهنی و غیر آهنی تقسیم کرد . فلزات بر پایه آهن همچون فولادهای آلیاژی و غیر آلیاژی و چدن و فلزات غیر آهنی رایج همچون آلومینیوم، مس و دیگر فلزات در این مقوله جای دارند.

معرفی تیرآهن

بطور کلی تیرآهن یک مقطع فولادی I شکل ساخته شده در کارخانه های ذوب آهن جهت استفاده در سازه های فلزی به عنوان عضوهای باربری همچون تیر و ستون است که توان تحمل بارهای وارده مختلف در سازه را داشته و به دلیل سطح مقطح بهینه شده آن مقاومت فشاری، خمشی و کششی خوبی از خود نشان می دهد.

فرایند تولید تیرآهن

برای تولید نیمرخ های فولادی باید فولاد مذاب را به حالت شمش یا تختال در آورد و سپس با استفاده از فرآیند نورد کاری نیمرخ های فولادی تولید می شوند. تغییر شکل دادن از بین دو استوانه گردان(غلتک) را نورد کاری می گویند. نورد فولاد که با اعمال فشار دانه بندی فلز را شکسته و ریزتر میکند باعث تغییر ساختار و شکل دهی فولاد و افزایش استحکام آن خواهد شد. نورد ممکن است به صورت گرم یا سرد انجام شود. با عبور مواد اولیه از میان غلتک های ابتدایی،میانی و نهایی و همچنین خنک کردن و صاف کردن آن فولاد شکل تیرآهن به خود گرفته و برای خروجی نهایی آماده میشود. لازم به ذکر است تیرآهن به غیر از نورد به شکل جوش و پرچی نیز تولید میشود که در ادامه به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.

2

انواع تیرآهن در بازار

تیرآهن را از دیدگاهی می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد که هرکدام ویژگی ها و روش ساخت خود را دارند:

۱. تیرآهن ساخته شده از نورد گرم در کارخانه که خود به سه شکل مختلف تولید می شود.

  • تیرآهن IPE
  • تیرآهن IPB
  • تیرآهن INP

تیرآهن معمولی استاندارد اروپا و ایران یا نیم پهن و یا اختصاراً تیرآهن IPE که ارتفاع جان و طول بال در آن یکسان نبوده و در ارتفاع 80-600 میلیمتر و عرض 46-220 میلیمتر تولید شده و به بازار عرضه می گردد. تیرآهن هاش و یا بال پهن و یا اختصاراً تیرآهن IPB که ارتفاع جان و عرض بال در آن برابر بوده و در دو نوع سبک و سنگین و در ابعاد مختلف به بازار عرضه می گردد. این تیر آهن انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده به عنوان ستون است.تیرآهن شیب دار بال باریک و یا اختصاراً تیرآهن INP که به دلیل نیمرخ خاص آن (شیب کم شونده در بال مقطع از جان تیر به سمت لبه ها) عموماً در کشور ایران استفاده چندانی نداشته و معمولا استاندارد چین و روسیه است و در بازار آهن نیز به سختی یافت می شود.

۲.تیرآهن ساخته شده به وسیله ورق و یا اصطلاحاً تیر ورق

درصورتی که بار وارده بر سازه بسیار سنگین بوده و تیرآهن های نوردی پاسخ گوی طراحی سازه نباشند از تیر ورق استفاده میشود که در این فرآیند به وسیله جوشکاری ورق های با ضخامت مناسب به شکل تیرI شکل در آمده و بار وارده بر ستون یا تیر را تحمل میکنند. از دیگر مزایای تیر ورق اینست که میتوان آنرا به نیمرخ های جعبه ای و صلیبی جهت استفاده در ستون تبدیل کرد.

۳.تیرآهن لانه زنبوری یا CNP

در برخی موارد که مقاومت خمشی بالاتر و طول دهانه بیشتری در تیرها مورد نیاز است میتوان با قرار دادن برش جان تیرها بصورت  سوراخهای شش ضلعی در میان آنها و سپس قراردادن آنها روی هم با ارتفاع جان بیشتری دست یافت که در بازار به تیرآهن لانه زنبوری معروف بوده و در ابعاد متفاوت به فروش می رسد. برشکاری و جوشکاری مناسب و همچنین تقویت نقاط تحت نیروی برشی زیاد با جوشکاری ورق در آن نقاط میتواند به ساخت تیرآهن لانه زنبوری قویتر منجر شود.

سایز ها و برند های رایج تیرآهن در بازار آهن

از برند های معروف تیرآهن در ایران میتوان به ذوب آهن اصفهان ، یزد، فایکو، آرین ، کرمانشاه و بناب اشاره کرد که با توجه به کارخانه سازنده و استاندارد تیرآهن در سایزهای رایج  10-12-14-16-18-20-22-24-26-27 و 30 قابل عرضه است. آهن استیل یکتا بزرگترین شرکت و مرجع رسمی قیمت روز تیرآهن ، خرید و فروش انواع تیرآهن در بازار ایران میباشد.برای آشنایی بیشتر با برند ها و سایزهای مختلف و همچنین قیمت تیرآهن میتوانید به سایت آهن استیل یکتا مراجعه فرمایید.

تیرآهن ذوب آهن اصفهان در سایز های : 12 ، 14 ، 16 ، 18 ، 18 ، 20 ، 22، 24 ، 27 ، 30

تیرآهن آریان فولاد در سایزهای:10 ، 12 ،14 ، 16 ، 18

تیرآهن کرمانشاه در سایزهای : 10 ، 12 ، 14 ، 16

تیرآهن فایکو در سایزهای : 14 سبک ، 14 سنگین ، 20 ، 16

تیرآهن اهواز در سایزهای : 14 ، 16، 18

تیرآهن ماهان در سایزهای : 14 ، 16 ، 18

3

بهترین نوع تیرآهن داخلی

می توان گفت در حال حاضر بهترین نوع تیر موجود در بازار تیرآهن اصفهان می باشد که در نوع استاندارد موجود بوده و وزن آن مطابق جدول اشتال می باشد و دلیل گران بودن قیمت آن نیز همین نکته است. همچنین محصول کارخانجات یزد، فایکو ، ناب و آرین سبک بوده و از سایر محصولات ارزان تر می باشد. در صورتی که در بازار برای خرید محصول ذوب آهن اصفهان قیمتی کمتر به شما پیشنهاد دادند بایستی به اصالت این محصول شک کنید. اولین تفاوت تیر ذوب آهن اصفهان با دیگر تیرها وجود نشانه ESCO بر روی بال این محصول است.

قیمت انواع تیرآهن در بازار 

تیرآهن به دلیل استفاده بسیار زیاد در اسکلت های فلزی به عنوان ستون، کفی ستون، تیر اصلی، تیر فرعی و حتی ساخت خرپا و همچنین وزن زیاد تیرهای آهنی حجم انبوهی از معاملات بازار آهن را به خود اختصاص میدهد.تیرآهن عموماً به صورت شاخه معامله شده ولی در برخی موارد قیمت آن به صورت کیلویی نیز نمایش داده میشود. قیمت تیرآهن بستگی به عوامل زیای دارد و معمولا با توجه به عوامل موثر بر قیمت تیرآهن دارای نوسان است. آهن استیل یکتا قیمت بروز تیرآهن را در اختیار مخاطبین عزیز این سایت قرار می دهد.

سایت خرید ، فروش و قیمت روز آهن آلات در ایران

آهن یکتا بزرگترین مرجع رسمی آنلاین قیمت خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی میباشد، ما با تیمی قوی و با تجربه در کنار شما هستیم تا بتوانیم شمارا با کمترین قیمت و بهترین کیفیت آشنا کنیم. با توجه به توسعه روز افزون فناوری صنعت و ساختمان وجود رغبای متعدد ما بر آن شدیم که در کار خود صداقت در گفتار و سرعت در کار را سرلوحه خود قرار داده این مجموعه افتخار این را دارد که توانسته در این مدت با شرکت ها و مجموعه های بزرگی همکاری نمایید.برای خرید یا مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۵۴۰۷۱ تماس حاصل فرمایید و برای مشاهده لیست بروز قیمت های آهن به سایت ما https://ahanyekta.com مراجعه فرمایید. 

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.