۰ نفر

شیشه هوشمند و کاربرد های آن

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 585395
شیشه هوشمند و کاربرد های آن

شیشه هوشمند نوع خاصی از شیشه است که با به روز ترین تکنولوژی هوشمند توسط دستگاه های پیشرفته و افراد ماهر ساخته می شود و کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد.

شیشه یکی از متریال های کاربردی و پرمصرف در طراحی و معماری ساختمان ها به شمار می رود. شیشه هوشمند نوعی از شیشه است که دارای جدید ترین تکنولوژی است. این شیشه های هوشمند دارای انواع مختلفی می باشد. همچنین شیشه هوشمند به دو دسته فعال و منفعل دسته بندی می شود. برای ساخت و تولید شیشه های هوشمند از شیشه های مختلف و گوناگونی استفاده می شود. از انواع شیشه ها می توانی به شیشه رنگی و شیشه ساده اشاره نمود. اکثر شیشه های هوشمند ساخته شده از شیشه سکوریت می باشند. شیشه سکوریت نوعی از شیشه است که با توجه به نوع ساختاری که دارد در برابر حرارت و گرمای شدید قرار می گیرد و بلافاصله بعد از آن درون آب سرد قرار می گیرد. این کار سبب پیدایش ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد در شیشه می شود که آن را بسیار مقاوم در مقابل ضربه، حرارت و رطوبت و تغییر ناگهانی دما می سازد. 

به همین دلیل گزینه بسیار مناسبی برای استفاده و به کار گیری در ساخت پارتیشن های اداری و موارد دیگر طراحی و معماری ساختمان ها می سازد. برای داشتن یک شیشه هوشمند بهتر است آن را از یک فروشگاه و تولید کننده معتبر خریداری نمایید. تترافرم یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان در خصوص شیشه هوشمند است که با به کارگیری افرادی متخصص و ماهر اقدام به تولید محصولات خود نموده است و شما عزیزان می توانید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر از آن ها خریداری نمایید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه شیشه هوشمند و کاربرد های آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن و به کارگیری این مطالب در مواقع نیاز بتوانید بهترین و موفق ترین انتخاب و خرید را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 شیشه هوشمند

شیشه هوشمند نوعی از شیشه است که از روشی نوین و به روز ترین تکلنولوژی هوشمند ساخته و تولید می شود. این شیشه ها در واقع نوعی شیشه الکتروکرومیک می باشند که توسط جریان الکتریکی عمل می کنند. هوشمند بودن این شیشه ها ارتباط مستقیمی با جریان برق دارد. به طوری که عبور این جریان سبب تغییر در ساختار داخلی شیشه می گردد و حالت آن را تغییر می دهند. این شیشه های هوشمند قابلیت تغییر به اشکال مختلف را دارند که شایع ترین آن ها تغییر از حالت شفاف به حالت مات و بر عکس آن است. به طور کلی شیشه های هوشمند در واقع شیشه نمی باشند و از طلق هایی پلاستیکی تولید می شوند که بر روی شیشه نصب می گردد. 

کیفیت این شیشه های هوشمند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد به همین دلیل خریداری آن ها از یک تولید کننده معتبر بسیار مهم است. تترافرم یکی از شناخته شده ترین تولید کنندگان در ساخت شیشه هوشمند است که با به کارگیری دستگاه های پیشرفته و افراد ماهر اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. 

2

مزایای شیشه هوشمند

شیشه های هوشمند دارای مزایا و ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند. از مزایای شیشه هوشمند می توان به بهینه سازی فضای داخلی، صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق بودن در برابر حرارت و صدا، حفظ حریم خصوصی، طول عمر بالا و دوام بیشتر آن، تغییر حالت شیشه از شفاف به مات، افزایش مقاومت شیشه در برابر ساییدگی و خراش و استفاده آسان و شیک و زیبا بودن آن ها اشاره نمود.

کاربرد های شیشه هوشمند

شیشه هوشمند دارای کاربردهای مختلف و گوناگونی می باشد. از شیشه های هوشمند در صنعت ساختمان سازی و خودرو سازی و ... دارد. به عنوان مثال از شیشه هوشمند در ساخت استخر، مراکز و ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و درمانی و .... استفاده می گردد. بیشترین کاربرد شیشه های هوشمند در صنعت ساختمان سازی و در طراحی و معماری داخلی و خارجی ساختمان ها است. در ادامه به بررسی چند مورد از آن می پردازیم.

کاربرد شیشه هوشمند در صنعت ساختمان سازی

  • یکی از رایج ترین کاربرد های شیشه هوشمند در ساخت پنجره ها می باشد. زیرا پنجره ها مکان هایی هستند که نور از آن ها وارد فضای داخلی ساختمان می شود.
  • با نصب شیشه هوشمند دیگر نیازی به نصب پرده نیست و به راحتی می توانید با استفاده از کنترل و تنظیم شیشه ها ورود نور به داخل ساختمان را تنظیم نمایید. 
  • کاربرد دیگری که شیشه های هوشمند در ساختمان سازی دارند، استفاده از آن ها به عنوان پارتیشن شیشه ای است. از پارتیشن های شیشه ای در مکان ها و فضاهای مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال در دور دوشی حمام و نظایر آن که با نصب شیشه هوشمند به راحتی می توانید آن را تنظیم نمایید. 
  • مورد بعدی و کاربرد دیگر شیشه هوشمند در بیمارستان ها است. از شیشه هوشمند در بیمارستان ها برای تأمین نور محیط و فضای داخلی آن از پنجره و همین طور تفکیک بین بیماران است. با استفاده از شیشه هوشمند به راحتی می توانید در مواقع نیاز حالت شیشه را از مات به شفاف و برعکس تغییر دهید. 

3

کاربرد شیشه هوشمند در صنعت خودرو سازی

کاربرد دیگر شیشه های هوشمند همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم در صنعت خودرو سازی است. با پیشرفت تکنولوژی و رشد صنعت خودرو سازی، استفاده از شیشه های هوشمند در تولید و ساخت خودروها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این شیشه ها بیشتر در صنایع خودرو سازی تسلا و بی ام دبلیو و به عنوان آینه مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری این شیشه های هوشمند در آینه خودرو ها سبب راحت تر شدن رانندگی در شب می شود به طوری که دیگر نور ماشین ها باعث آزار رانندگان نمی گردد.

جمع بندی نهایی

همان طور که در ابتدا و متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، شیشه هوشمند نوعی از شیشه است که دارای جدید ترین تکنولوژی هوشمند بوده و از پلاستیک ساخته شده است. این شیشه با جریان الکتریکی کار می کند به این معنی که در یک حالت دید واضحی دارد و نور و امواج مضر خورشید را از خود عبور نمی دهد. شیشه های هوشمند دارای دو نوع فعال و منفعل است. عملکرد شیشه هوشمند در حالت فعال تحت تأثیر جریان الکتریکی است که توسط فرد کنترل می شود.

در حالت منفعل نیز شیشه هوشمند بر اساس عوامل محیطی مختلف مانند گرما و اشعه خورشید عمل می کند. کاربرد شیشه هوشمند کاربردهای مختلفی از جمله استفاده در فضای اداری نظیر بانک، سالن های ورزشی، استخرها، سرویس بهداشتی و حمام هتل ها و منازل، استفاده در صنعت خودرو سازی و در آینه عقب خودرو و استفاده در صنایع هواپیمایی دارد. 

تترافرم یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان در خصوص شیشه هوشمند است که با به کارگیری افراد ماهر و متخصص و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است.شرکت تترافرم 35 سال سابقه در تولید شیشه های هوشمند دارد. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات خود خدمات کمک مشاوره ای رایگان نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای با همکاران ما در تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.