۰ نفر

۱۰ راهکار برای رشد در زندگی

۸ آذر ۱۴۰۰، ۰:۱۸
کد خبر: 585216
۱۰ راهکار برای رشد در زندگی

رشد حرفه‌ای و شخصی با سرمایه گذاری روی خود شروع می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اشتباهی که مردم مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند پول بیشتر یا موتر (ماشین) جدید به آن‌ها کمک می‌کند احساس رضایت بیشتری داشته باشند. اما حقیقت این است که چنین نخواهد شد. همه‌ی افراد این پتانسیل را دارند که عالی باشند و کار‌های بزرگ انجام دهند. وقتی روی خودتان سرمایه گذاری می‌کنید، متوجه می‌شوید که چه کاری می‌توانید انجام دهید حتی ممکن است از توانایی‌های خود شگفت زده شوید.

این روند به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کرده، آن را لذت بخش‌تر و شادتر می‌کند.

در ادامه ۱۰ راهکار برای اینکه روی خودتان سرمایه گذاری کنید و زندگیتان را بهبود بخشد می‌پردازیم.

۱. هرگز یادگیری را متوقف نکنید

اینکه مدرک خود را گرفته اید به این معنا نیست که دیگر نیازی به یادگیری ندارید. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد تا بتوانید دانش خود را گسترش دهید و نسخه بهتری از خودتان بسازید.

به لطف اینترنت، امروزه می‌توانید تقریبا همه چیز را بیاموزید و بفهمید. کار دیگری که افراد می‌توانند انجام دهند این است که به تمام تجربیات خود در زندگی شخصیشان به عنوان یک آموزه و درس نگاه کنند.

اگر ارائه‌تان ضعیف بوده یا مبلغی را برای سرمایه گذاری از دست داده‌اید، معمولاً درس‌هایی برای یادگیری خواهید داشت چرا که حالا درک کرده اید که چه کار‌هایی را نباید انجام دهید و دانش ارزشمندی را به دست آورده اید که به شما در پیشرفت و رشد کمک می‌کند.

۲. کشف مهارت‌های جدید

مهارت‌هایی که با آن‌ها متولد می‌شوید لزوما تنها مهارت‌هایی نیستند که تا آخر عمر دارید. همیشه فرصت‌هایی برای شما وجود دارد که مجموعه مهارت‌های خود را افزایش داده و از پتانسیل کامل خود استفاده کنید.

از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی گرفته تا طراحی گرافیک، اینترنت دارای وبینار‌ها و دوره‌های آنلاین برای هر مهارتی است که می‌خواهید یاد بگیرید. یادگیری یک مهارت جدید همچنین مجموعه کاملا جدیدی از فرصت‌ها را برای شما ایجاد می‌کند که ممکن است قبلا با آن‌ها مواجه نشده باشید.

۳. قهرمانان خود را پیدا کنید

سرمایه گذاری روی خود به این معنا نیست که نمی‌توانید روی دیگران تمرکز کنید. چه کسی به شما انگیزه می‌دهد تا عملکرد بهتری داشته باشید؟ نگاهتان به چه کسی است و دوست دارید شبیه به چه کسی باشید؟

یافتن افرادی که شما را وادار به تلاش بیشتر برای بهبود خود و حرفه خود می‌کنند، برای رشد شما ضروری است. به همین دلیل است که افراد به دنبال مشاور‌ها و الگو‌های خود هستند.

قهرمان شما می‌تواند پدرتان، معلمتان، همکارتان یا حتی صاحب رستوران مورد علاقه تان باشد. هر کسی که به شما انگیزه می‌دهد.

آنچه مهم است این است که از او درس بگیرید. زیرا خردی که می‌توانید از شخص دیگری کسب کنید می‌تواند دیدگاه شما را در مورد بسیاری از مسائل، حتی در مورد خودتان تغییر دهد.

۴. اهداف شخصی تعیین کنید

موفقیت از نظر شما چه تعریفی دارد؟ اگر موفقیت را برای خود تعریف نکنید، نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید. تعیین یک هدف شخصی به کار و روزهای‌تان زیبایی می‌دهد. حالا شما چیزی دارید که باید به دنبال آن باشید.

هرچند، داشتن یک هدف و رویای بزرگ مهم است، اما به یاد داشته باشید که آن را واقع بینانه نگه دارید. اگر هدفتان بیش از حد دست نیافتنی است، ممکن است بعد از کمی تلاش ناامید و خسته شوید.

۵. برای پولتان برنامه داشته باشید

هیچ کس نمی‌خواهد با بدهی زندگی کند. به همین دلیل است که استفاده درست از پول و داشتن سواد مالی می‌تواند یک تجربه رهایی بخش باشد. داشتن سواد مالی همچنین به فرد کمک می‌کند متوجه شود که درآمدش تنها به زمان و تلاش او متکی نیست.

مثلا درآمد غیرفعال، به شما کمک می‌کنند تا هنگام خواب به معنای واقعی کلمه درآمد داشته باشید، زیرا پول شما در یک سرمایه گذاری موثر قرار دارد.

این مهم است که شما بدانید چگونه پس انداز کنید، بودجه بندی کنید و اهداف مالی واقعی تعیین کنید، زیرا همه آن‌ها به زندگی آینده شما کمک می‌کند تا راحت‌تر و آرام‌تر باشید.

۶. دفتر روزنگار داشته باشید

ثبت احساسات و افکارتان بدون قضاوت یک عمل سالم و درست برای سرمایه گذاری روی خودتان است. یک مطالعه نشان داده است که این کار نه تنها به افراد کمک می‌کند ذهنشان را پاک کنند بلکه استرسشان را نیز کاهش داده و اضطرابشان را کنترل می‌کند.
مطالعه دیگری نشان داده است که نوشتن افسردگی را در بین افرادی که به آن مبتلا بوده‌اند به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بهترین جنبه نوشتن این است که هیچ قانونی در مورد نحوه انجام آن وجود ندارد. شما می‌توانید در مورد هر چیزی بنویسید، از برخورد با یک همکار بد گرفته تا اختلافاتتان با شریک زندگیتان.
نوشتن در مورد مشکلات به شما شفافیت می‌دهد که چگونه به آن رسیدگی کنید و راه حلی بیابید.

۷. به طور منظم ورزش کنید

انسان هرگز طوری طراحی نشده که هر روز ۸ ساعت پشت لپ تاپ خم شده و پشت میز بنشینند. انسان‌های نخستین مدام در حرکت و شکار و جنبش بوده‌اند.

فعالیت بدنی منظم یک توصیه رایج در بین پزشکان است. دلیل این امر این است که نه تنها حافظه و قدرت تفکر شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما در جلوگیری از مشکلات قلبی نیز کمک می‌کند، چیزی که هیچ کس نمی‌خواهد تجربه کند.

می‌توانید با پیاده روی یا دویدن یک روز در میان، یا هر زمان که برنامه زمانی‌تان اجازه می‌دهد، تمرین کوچکی را شروع کنید.

۸. سالم‌تر غذا بخورید

فواید خوردن میوه و سبزیجات بر هیچ کسی پوشیده نیست. سرمایه گذاری روی خودتان یعنی مصرف غذای مناسب برای حفظ سلامت بدن و ذهن. مطالعات نشان داده‌اند که خوردن غذای سالم نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای وضعیت روحی شما نیز مفید است.

در یک مطالعه، محققان دریافتند که خوردن مرتب سبزیجات می‌تواند احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند. به علاوه، مطالعات بی‌شماری نشان داده‌اند که غفلت از تغذیه احتمال ابتلا به بیماری‌ها و اختلالات را بیشتر می‌کند.

هرچند خوردن یک تکه شکلات یا پیتزا اشکالی ندارد، اما مهم است که همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید.

جزیره اوکیناوا در جاپان (ژاپن) محل زندگی ۱۰۰ ساله‌ها روی کره زمین است. از راز آن‌ها باخبرید؟ کردم این جزیره فقط تا حدی غذا می‌خورند که به اندازه ۸۰ درصد سیر شوند.

با دنبال کردن یک رژیم غذایی مفید و مناسب، می‌توانید از سلامتی خود مراقبت کرده و حتی طول عمر‌تان را افزایش دهید.

۹. مطالعه کنید

کتاب‌ها منابع ارزشمندی از دانش هستند و مطالعه یکی از بهترین شیوه‌ها برای سرمایه گذاری روی خودتان است. دفعه بعد که کتابی را بر می‌دارید، به جای مشاهده آن به عنوان یک فعالیت صرف برای سرگرمی، سعی کنید بینش‌های جدیدی از نویسنده پیدا کنید. به این معنی که مطالعه فعالانه داشته باشید.

کتاب خواندن فعال به این معنا است که طوری با کتاب درگیر هستید که گویی با یک دوست خردمند در حال گفتگو هستید. شما سوال می‌کنید و نظرات خود را در مورد متنی که خوانده‌اید توسعه می‌دهید.

به جای پذیرش ایده‌های ارائه شده توسط نویسنده، می‌توانید سوال کنید که چرا نویسنده در وهله اول چنین کاری را انجام می‌دهد یا اصلا منظورش چیست؟ هیچ قانونی وجود ندارد که بیان کند شما باید هر ایده‌ای را از هر کتابی که خوانده‌اید بپذیرید.

گاهی اوقات، می‌توانید با نویسندگان مخالف باشید.

هنگام مطالعه فعال، مهارت‌های تفکر انتقادی را تمرین می‌کنید و ایده‌های جدید و اصیلی را شکل می‌دهید.

۱۰. برای استراحت هم زمان بگذارید

رشد یک روند تدریجی است و بهره وری به اشکال مختلف ظاهر می‌شود.

اگر متوجه شدید که در کارتان تمرکز ندارید یا نگرانی دارید، ممکن است این کار مغز و بدن‌تان باشد که می‌گوید چیزی در این میان درست نیست.

شما باید محدودیت‌های خود را بشناسید و از کمی استراحت کردن هراسی نداشته باشید. زمان دور از کار می‌تواند به اندازه زمانی که برای کار می‌گذارید، با ارزش باشد.

مثلا یک موتور را در نظر بگیرید. وقتی بدون وقفه به کار خود ادامه دهد، احتمال دارد بیش از حد گرم شود و به سرعت خراب شود. اما اگر به صورت دوره‌ای و هر از گاهی خاموش شود و فرصت خنک شدن پیدا کند، می‌تواند به مدت طولانی تری به طور موثر کار کند.