۰ نفر

هشدار هواشناسی به همه گروه های سنی

۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۵۸
کد خبر: 585190
 هشدار هواشناسی به همه گروه های سنی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از سه شنبه ۹آذر تا پایان وقت چهارشنبه ۱۰ آذر انباشت آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، تهران و مشهد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ‌محمد اصغری درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از سه شنبه 9 آذر تا پایان وقت چهارشنبه 10 آذر انباشت و غلظت آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، تهران و مشهد پیش‌بینی می‌شود که در این راستا با افزایش شاخص آلاینده‌ها،‌ وضعیت هوا نامناسب تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: توصیه می‌شود در این مدت و در این شهرها جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت‌ واحدهای صنعتی، روش‌های مدیریتی اعمال شود، تردد غیر ضروری از سوی همه گروه‌های سنی لغو شود و جلوگیری از فعالیت فیزیکی در فضای باز در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: روز آینده 8 آذر در جنوب کرمان، سواحل غربی سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت داریم و روز سه‌شنبه 9 آذر در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعدازظهر چهارشنبه 10 آذر به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان، وزش باد شدید و بارش پراکنده داریم و روز پنجشنبه 11 آذر گسترده فعالیت این سامانه کل نوار غربی کشور، دامنه جنوبی البرز، غرب اصفهان، قم و شمال بوشهر را در برمی‌گیرد و با شمالی شدن جریانات روی خزر در سواحل خزر و خراسان شمالی نیز بارش خواهیم داشت.

وی بیان کرد: روز جمعه 12 آذر علاوه بر مناطقی که ذکر شد، در شرق و شمال شرق و برخی مناطق مرکز کشور بارش خواهیم داشت که در ارتفاعات سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود و اواخر وقت جمعه این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

اصغری اضافه کرد: روی پنجشنبه 11 آذر در استان گیلان و روز جمعه در شرق گیلان و مازندران بارش‌ها شدت دارد و دریای خزر مواج است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب کشور و سواحل شمالی وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه و روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما بین 7 تا 9 درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

وی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در دو روز آینده صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه بعدازظهر آسمان تهران ابری و بارانی است؛ ‌بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 8 درجه خواهد بود.

اصغری اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد و همدان با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهند بود.