۰ نفر

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود؟

۳ آذر ۱۴۰۰، ۲۳:۱۸
کد خبر: 584065
مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح می شود؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا رییس جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور بازنگری مصوبه کنکوری این شورا را صادر کرده است، توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با وجود اظهارنظرهای کارشناسی و هشدارهای مختلف درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ویژه گزارش کارشناسی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در تاریخ 5 تیر 1400 درباره تبعات امنیتی و اعتراضات اجتماعی که این مصوبه به دنبال خواهد داشت، اما در نهایت این مصوبه 9 ماده‌ای، 13 مرداد 1400 به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد و از کنکور 1402 اجرا می‌شود.

از مواد مناقشه‌برانگیز مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی، تعیین شرط معدل توسط دانشگاه‌ها علاوه بر نمره کنکور و حذف فارغ‌التحصیلان سنوات گذشته و تغییر رشته در کنکور سراسری است.

به اذعان کارشناسان، این بندها تیر خلاصی بر جان بی‌رمق عدالت آموزشی و دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی خواهد بود. دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی در سال‌های اخیر سهم اندکی از رشته‌های خوب دانشگاهی داشتند و هم‌اکنون بیم‌ آن می‌رود با این مصوبه و وجود شکاف عمیق بین مدارس عادی دولتی و مدارس خاص و غیردولتی در بحث کیفیت آموزش، دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی از چرخه دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر به طور کامل حذف شوند.

با توجه به تغییر دولت و انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از «امیرحسین بانکی پور» عضو حقیقی این شورا این موضوع را سؤال کردیم که آیا رییس جمهور به عنوان رییس جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستوری برای بررسی مواد مناقشه‌برانگیز مصوبه کنکوری و اصلاح آن صادر کرده است؟ بانکی‌پور گفت: فعلاً مصوبه کنکوری در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست و بحث تحول و بازنگری در اهداف و رویکردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار است.