۰ نفر

سقف وافل سهند سازه بتن، جایگزینی برای بار مرده در ساختمان ها

۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۳
کد خبر: 583830
سقف وافل سهند سازه بتن، جایگزینی برای بار مرده در ساختمان ها

با توجه سقف وافل جزو یکی از بهترین اختراعات بشر در حوزه صنعت ساختمان، عمران و معماری می باشد به دلیل اینکه امروزه با وجود این تکنولوژی جدید دیگر میلیون ها تومان هزینه گزاف را صرف ستون ها زیاد در سرتاسر بنا نمی کنید و با هزینه ای کمتر هم می توانید صرفه جویی در هزینه را انجام دهید و هم ایمنی لازم و با استاندارد های بین المللی را در ساخت ساختمان خود پیاده سازی کنید.

قدمت سقف وافل به هزاران سال پیش برمی گردد زمانی که ایران و یونان مهد تمدن در جهان بودند که با میراث بجا مانده از آن بنا ها دانشمندان این موضوع را تایید کردند ولی اگر بخواهیم نگاهی به قدمت سقف وافل بروز شده بیندازیم در نهایت به کشور آمریکا می رسیم که پس از طراحی مدل جدید، سال ها بعد آوازه این تکنولوژیِ به سایر کشور ها دیگر نیز رسید و در زمان کمی استفاده از سقف وافل بیش از گذشته مورد استفاده قرار گرفت.

مزایا سقف وافل

سقف وافل مزایا بسیاری دارد که یکی از آن ها همانطور که در پاراگراف بالا ذکر شد هزینه کم تری نسبت به ستون ها و سایر مصالح دارد. مورد دوم از این دسته مزایا سرعت اجرای کار بالا است که سرعت کارتان در مقایسه با ساختمان سازی سنتی بیشتر می شود و می توانید در مدت زمان کمتری پروژه خود را تحویل دهید.

مورد سوم از این دسته مزایا، ایمنی است. همانطور که صحبت شد که امروزه ایمنی در کار حرف اول است و سقف های وافل جدا از امن کردن سقف های ساختمان محیط را برای کارگران نیز کم ریسک تر می کند و تلفات ممکنی را به میزان قابل توجهی پایین می آورد.

انواع سقف وافل

در دنیای سقف وافل دو نوع  سقف وجود دارد یکی سقف وافل یک طرفه و دیگری سقف وافل دو طرفه که شما می توانید با توجه به محیط و بنا مورد نظر گزینه مناسب را انتخاب کنید به دلیل اینکه هر کدام از این دو نوع برای محیط مناسبی درست شده است.

سقف وافل یک طرفه سقف وافل سهند سازه بتن

سقف وافل یک طرفه به طور معمول اکثرا در دهانه های کوتاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که اگر بخواهیم به صورت هندسی آن را مورد بررسی قرار دهیم شاهد یک شکل مستطیلی با یک دال یک طرفه هستیم.

سقف وافل های یکی طرفه یکی از به صرفه ترین سقف های وافل است زیرا با کمک این محصول شما می توانید از میلگرد کمتری برای ساخت ساختمان های خود استفاده کنید ئ می تواند کمبود میلگرد ها را به راحتی جبران کند.

سقف وافل دو طرفه سهند سازه بتن

همانطور که معلوم است سقف وافل دو طرفه باید در مواردی عکس سقف یک طرفه عمل کند که به عنوان مثال سقف وافل دو طرفه بیشتر در دهانه های بلند مورد استفاده قرار می گیرد .

در این سقف ، قالب ها بیشتر به شکل قابلمه ای هستند و به صورت دال دو طرفه عمل می کند .

2

مراحل انجام سقف وافل در ساختمان

در اولین مرحله ما باید زیرسازی را انجام دهیم که جزو آسان ترین مرحله ها در انجام و تکمیل این فرآیند است که با استفاده از وسایل مورد نیاز لوله یا قوطی اسکلت زیرین بنا سر هم می شود، مرحله دوم مرحله قرار دان قالب های وافل است و مرحله سوم آرماتور بندی است.

مرحله چهارم عملیات بتن ریزی داخل قالب های وافل انجام می شود ودر مرحله آخر پس از این که بتن ها خشک شدند، قالب ها را جدا می کنید و به این صورت می توانید از این قالب ها برای بار دوم هم استفاده کنید که شرکت سهند سازه بتن در مجموعه فعالیت های خود اجاره قالب سقف وافل را نیز انجام میدهد.

با قالب های وافل از بتن های هرز دوری کنید !

همانجور که در پاراگراف های بالا درباره قالب های سقف وافل صحبت شد حال با کمک سهند سازه بتن به بررسی این مفهوم می رسیم و با قالب سقف وافل بیشتر آشنا می شویم.

قالب های وافل یک سری قالب های پلاستیکی می باشد که می توانید به کمک آن ها از بتن های اضافی که به آن ها بار مرده نیز گفته می شود دوری کرد و از بتن به میزانی که در ساخت ساختمان احتیاج دارید استفاده کنید یعنی نه کمتر، نه بیشتر !

3

 

ما در اجرای سقف وافل حرفه‌ای عمل می‌کنیم !

هر یک از سقف های ساختمانی دارای ویژگی ها و مشخصات متنوعی می باشند. شما باید به خوبی بدانید که سقف وافل سهند سازه بتن به عنوان یکی از مقاوم ترین و کم هزینه ترین سقف های ساختمانی به شمار می رود. سقف های وافل  را شما می توانید در بیشتر ساختمان های بتنی و فلزی اجرا کنید.

دقت داشته باشید که بیشتر ساختمان های اجرا شده باید مقاومت لازم را داشته باشند. در صورتی که سقف ها مقاومت زیادی نداشته باشند بعد از مدتی به طور کلی ساختار ساختمان با مشکل مواجه می شود. توجه داشته باشید که هزینه اجرای سقف های وافل به نسبت بسیاری از دیگر سقف ها کمتر می باشد.

شما می توانید اجرای انواع سقف وافل را به پیمانکاران شرکت سهند سازه بتن بسپارید. هر یک از پیمانکاران می توانند در کمترین بازه زمانی انواع سقف های وافل یک طرفه و دو طرفه را روی ساختمان های بتنی و فلزی اجرا نمایند.

بر اساس سیستم ها و نرم افزارهایی که مربوط به اجرای سقف های وافل می باشد شما می توانید تمامی سقف ها را بدون اشکال روی ساختمان ها اجرا کند.

هر یک از افرادی که در زمینه اجرای سقف های وافل تخصص ندارند بهتر است که برای اجرای سقف های وافل تنها به متخصصانی که حرفه ای هستند مراجعه کنند و ما سهند سازه بتن تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین مشاوره سقف وافل را در زمینه خرید و اجاره را به شما عزیزان بدهیم.

منبع:  https://sahandsazeh.co

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.