۰ نفر

پایان کابوس های تالاب میانکاله + فیلم

۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۶
کد خبر: 583437
 پایان کابوس های تالاب میانکاله + فیلم

حیات وحش و تالاب بین المللی میانکاله با ذخیره و هدایت آب‌های سطحی و باران‌های اخیر جان تازه‌ای پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، مدیرکل محیط زیست مازندران با حضور در شرق تالاب میانکاله از کانال ایجاد شده با همکاری مجموع دوستداران محیط زیست و شکار شهرستان بهشهر و اداره کل محیط زیست که با ورود پرندگان میهمان تالاب همزمان شد بازدید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن خرسندی از سریز شدن آب این دیواره ساحلی به سمت تالاب و حضور پرندگان گفت:با همکاری گروه دوستداران محیط زیست بهشهر و اداره کل محیط زیست استان دیواره خاکی احداث و لایروبی آبراه‌های منطقه انجام شد.

ابراهیمی کارنامی افزود:در مجموع ۷۰کیلومتر مربع آب به ارتفاع تقریبی ۳۰سانت در شرق تالاب میانکاله جمع شده است.

او گفت: امیدواریم با تأمین امکانات مالی و ادغام آب شور دریا با آب شیرین و لب شور شدن آب نهایی شاهد افزایش سطحی آب تالاب میانکاله باشیم.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد با این همکاری و همدلی گرو‌های مردمی و مجموع حاکمیتی محیط زیست یک مدیریت زیست بوم تجربی و علمی، تالاب میانکاله به روز‌های خوش و پر آب بازگردد.

داوری پیشنهاد دهنده طرح خاکریز به خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به خشکسالی چندین سال اخیر و خطرات سال‌های آتی با احداث این خاکریز به طول ۲کیلومتر از هدر رفت آب‌های سطی و باران جلوگیری شده و حجم قابل توجهی آب شیرین ذخیره می‌شود که موجب احیای بیش از ۵۰۰هکتار از خلیج میانکاله خواهد شد.

۱۵هزار هکتار از سطح تالاب در کمتر از یه دوره ۱۰ ساله خشک و محیط مستعد شده است برای مرگ پرندگان بر اثر بوتولیسم، مرگی که احتمالا اوایل بهمن ماه امسال سومین بار گریبان پرندگان بی خبر از همه جا را خواهد گرفت و باز فاجعه اتفاق خواهد افتاد