۰ نفر

آموزش هواگیری پکیج بوتان در زمستان در چند مرحله

۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۴
کد خبر: 582387
آموزش هواگیری پکیج بوتان در زمستان در چند مرحله

با شروع فصل سرما از جمله اقدامات مهمی که کارشناسان نیز بر آن تأکید بسیاری دارند، هواگیری پکیج است که در واقع این یک نوع سرویس پکیج بوتان به صورت دوره ای هم می باشد، هواگیری پکیج بوتان در طی چند مرحله ساده انجام گشته که همواره در این مطلب قدم به قدم آن را با هم مرور خواهیم کرد. آیا پکیج دیواری شما عملکرد درستی از خود نشان نمی دهد؟ آیا صداهای غیر عادی از دستگاه خود می شنوید؟ اگر در طی یکسال گذشته نسبت به هواگیری پکیچ بوتان خود اقدام نکرده اید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را دنبال کنید که با چند راهکار ساده می توانید استارت کار را از همین حالا آغاز کنید.

1

صفر تا صد هواگیری پکیج دیواری بوتان

گاهی اوقات در فصل زمستان متوجه می شویم که شوفاژها به یکنواخت گرم نمی شوند. قسمت پایینی شوفاژ ها گرم و بخش بالایی آن ها سرد است و یا بالعکس. هواگیری پکیج بوتان تنها راهی است که می تواند موجب عملکرد صحیح دستگاه شود. با هواگیری مسیر آب گرم رادیاتور ها باز شده که به شرح زیر می باشد:

  1. برای شروع کار ابتدا پکیج را بر روی حالت زمستان و یا گرم کردن قرار دهید.
  2. شیر هواگیری رادیاتور که در قسمت بالا قرار دارد را به همراه آچار باز کنید.
  3. حال هوا به همراه مقداری آب خارج می شود.
  4. زمانی که دیگر صدایی از پکیج نشنیدید، شیر را به خوبی سفت کنید.
  5. هنگامی که به هواگیری پکیج بوتان می پردازید، ممکن است با پایین آمدن فشار روبرو گردید.
  6. برای بالا بردن آن شیر مشکی رنگ زیر پکیج را باز کنید تا فشار به آرامی بالا رفته و بیشتر از 2 بار نیز نشود.
  7. بعد از اینکه فشار دستگاه به میزان معینی رسید، شیر را ببندید.
  8. حال هواگیری شما با موفقیت به انجام رسید.

2

مشکلات ناشی از هواگیری نکردن پکیج بوتان در زمستان

  • آب مصرفی مدام سرد و گرم خواهد شد.
  • باعث تولید صداهای غیر عادی از پکیج شده و سلب آسایش افراد می گردد.
  • حرارتی که از شوفاژ ها خارج می شود، گرم و سرد می شود.
  • پکیج مدام خاموش شده و به سختی روشن می شود.
  • آسیب رسیدن به برخی از بخش های داخلی پکیج دیواری

دستورالعمل های لازم در هواگیری پکیج بوتان

  • قبل از هواگیری پکیج بوتان در فصل زمستان در وهله اول باید مسیر رادیاتورها را به دقت مورد بررسی قرار دهید که مسدود نشده و یا نشتی نداشته باشند.
  • درجه فشار پکیج حتما باید بر روی ۱٫۵ بار قرار گرفته باشد. اگر بیشتر از این میزان بود شیر پرکن را باز کرده تا فشار تنظیم شود.
  • هرشیر فلکه ای که در زیر پکیج قرار دارد باید باز باشند. حتما از باز بودن آنان مطمئن شوید.
  • شیر رادیاتورها و شیر برگشت رادیاتورها را باز کنید.
  • حال پکیج را در حالت زمستانه قرار دهید تا رادیاتورها نیز به خوبی گرم شوند.
  • اگر تمامی این مراحل به درستی صورت پذیرفت دیگر می توانید هواگیری را انجام دهید.

3

چگونه از صحیح بودن کار خود پس از هواگیری مطمئن شویم؟

قبل از انجام هرگونه عملی ما پیشنهاد می کنیم که این کار را به دست متخصصان بسپارید. حال اگر خود اقدام به هواگیری کرده اید، بعد از انجام دادن مراحل بالا، می توانید شیر زیر پکیج را خیلی آرام باز کنید و از باقی نماندن هوا در آن مطمئن شوید. اگر هوایی باقی مانده باشد خود به آرامی خارج خواهد شد.

از دیگر راهکارهایی که می توانید به وسیله آن از هواگیری پکیج بوتان اطمینان حاصل کنید، بررسی فشار آب به کمک مانومتر می باشد. برای این منظور همانطور که در طول این مطلب نیز اشاره نمودیم فشار باید بین ۱.۵ تا ۲ بار باشد. اگر فشار درست بود، بنابراین هواگیری نیز به درستی صورت پذیرفته است. شما آزاد هستید، هر کدام از این روش هایی را که می خواهید را امتحان کنید. توجه داشته باشید هواگیری پکیج بوتان از ضروریاتی است که هر خانواده ای باید به آن توجه داشته و در فصل زمستان اقدام به انجام آن نماید.

در صورت کاهش فشار پکیج در زمان هواگیری چه کنیم؟

گاهی اوقات نیز در هنگام هواگیری پکیج بوتان به جای افزایش فشار با کاهش آن روبرو می گردیم. حال باید چه کنیم؟ پیشنهاد کارشناسان ما این است که در قسمت پایین پکیج یک شیر کوچک آبی رنگی قرار گرفته است، در وهله اول آن را باید باز کنید. در همین حین که شیر باز می باشد، فشار سنج را مشاهده کرده و هنگامی که به فشار معین خود یعنی ۱.۵ تا ۲ بار رسید، می توانید شیر را ببندید.

4

چرا هواگیری پکیج بوتان در زمستان اهمیت دارد؟

یکی از مهم ترین نیاز های ما در فصل زمستان آب گرم مصرفی می باشد. با هواگیری پکیج ما می توانیم در طول سال دمای خانه را در حد مطلوب خود نگه داشته و با مشکل گرم و سرد شدن آب نیز مواجه نگردیم، همچنین از نیاز داشتن به تعمیر پکیج بوتان جلوگیری کنیم و آسیب های وارده به پکیج نیز به صفر خواهند رسید. اختلالاتی در پکیج ایجاد نشده و در این صورت مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نیز نخواهید بود. به همین دلیل کارشناسان بر هواگیری پکیج بوتان تا این حد تاکید دارند.

عواملی که در زمان رسیدن هواگیری پکیج موثر هستند

یکسری عوامل که شاید ما به آن ها بی توجه هستیم موجب می گردند که زمان رسیدن هواگیری خیلی زود فرا رسد، شامل این موارد می باشند:

  • کم بودن آب پکیج از حد استاندارد خود
  • مدت زمان کارایی پکیج و همچنین میزان ارتفاع منزل شما از زمین

علاوه بر این نکات می توانید به عقربه های فشار سنج دستگاه نیز توجه کنید که اگر بر روی عدد یک بوده به معنای فرا رسیدن هواگیری پکیج بوتان می باشد.

5

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم برای شما دوستان به آموزش مرحله به مرحله هواگیری پکیج بوتان بپردازیم. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که عمل هواگیری هر ساله به منظور افزایش طول عمر دستگاه و استفاده بهینه باید صورت پذیرد. به خصوص در فصل زمستان که اهمیت این موضوع چندین برابر نیز می گردد. شما نیز می توانید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید و هرگونه سوالی داشته باشید کارشناسان دیجی امداد رسان به آن پاسخگو خواهند بود.

منبع:

دیجی امداد

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.