۰ نفر

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۳۹
کد خبر: 582290
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا

کارشناس هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا با نفوذ سامانه بارشی جدید، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیاییان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره هواشناسی امشب در استان‌های کرمانشاه، فارس، هرمزگان و جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: امشب در نوار شرقی کشور وزش باد انتظار می‌رود.

ضیائیان بیان کرد: از بعدازظهر فردا (شنبه) با نفوذ سامانه بارشی، بارش در جنوب غرب کشور شروع خواهد شد و گستره بارش روز یکشنبه علاوه‌بر جنوب غرب و غرب کشور، روز دوشنبه نواحی مرکزی را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: این سامانه روز سه‌شنبه در شرق کشور فعال خواهد ماند، بر این اساس روز سه‌شنبه در استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، شمال خوزستان و فارس و روز یکشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه علاوه‌ بر کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی و لرستان در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، تهران، قم و شمال غرب فارس و روز سه‌شنبه هم در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، کرمان و فارس بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: قسمت‌های غربی و مرکزی خلیج‌فارس روز دوشنبه مواج و توفانی خواهد بود.

او یادآور شد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

ضیائیان تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا شنبه با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت واقع در نیمه شمالی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف وغبارآلود خواهد بود، همچنین بیشترین دمای تهران ۱۳ درجه و کمترین دمای آن ۴ درجه خواهد بود.