۰ نفر

کاهش ۸تا۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال و شرق کشور

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۳۷
کد خبر: 581821
کاهش ۸تا۱۲ درجه‌ای دمای هوا در شمال و شرق کشور

یک کارشناس هواشناسی گفت: امشب در مناطق مرکزی کشور کاهش ۶تا ۸ درجه و در نواحی شرق و شمال کشور کاهش ۸تا ۱۲درجه ای دما انتظار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان این‌که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امشب در بخش‌هایی از اصفهان، یزد، کرمان، فارس، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود افزود: در هرمزگان و شرق بوشهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: امشب در نواحی شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان این‌که روز پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از فارس، هرمزگان، بوشهر و جزایر تنگه هرمز رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: در ارتفاعات کرمان بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

او توضیح داد:  در روز‌های پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و در مناطق صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: از اواخر وقت روز شنبه با ورود سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب و شمال غرب و روز یکشنبه در غرب ،جنوب غرب ، دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امشب در مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز کاهش نسبی دما ۶تا ۸ درجه و در نواحی شرق و شمال شرق کشور کاهش محسوس دما ۸تا ۱۲درجه انتظار می‌رود.

ضیائیان درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی همراه با غبار محلی و در بعدازظهر صاف خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۹ درجه و کمترین آن به ۰ درجه می رسد.