۰ نفر

یک استودیوی بین‌المللی در ایران، افتخاری جهانی آفرید!

۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۰
کد خبر: 581776
یک استودیوی بین‌المللی در ایران، افتخاری جهانی آفرید!

افتخارات بین‌المللی، همیشه جور دیگری آدم را خوشحال می‌کنند! در گوشه‌ و کنار جهان، در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف، رقابت‌ها و جشنواره‌های گوناگونی در حال برگزاری هستند و شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا در این رقابت‌ها شرکت کرده تا آثار و کارهایشان را با یکدیگر قیاس کرده و برترین‌ها از میان آن‌ها مشخص شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، برخی از جشنواره‌های خارجی در حوزه‌های مهمی مانند سینما و موسیقی و ورزش را به نام می‌شناسیم و اخبار آن‌ها را پیگیری می‌کنیم، اما معمولا از بسیاری حوزه‌های دیگر کم‌تر با خبر می‌شویم، در حالی که در آن‌ زمینه‌ها نیز جشنواره‌های معتبری برگزار می‌شود و افتخاراتی بین‌المللی برای کشورها به ارمغان می‌آورد. برندینگ یکی از همین حوزه‌هاست؛ زمینه‌ای که نه تنها با وجود اهمیت فوق‌العاده‌ی آن برای کسب‌وکارها گاهی مغفول می‌ماند، بلکه کسب افتخارات در این زمینه نیز گاهی در سایه‌ی بی‌توجهی‌ها قرار می‌گیرد. در این میان، یک استودیوی بین‌المللی فعال در ایران به نام "استودیو شهرتاش" موفق به کسب جوایزی معتبر در این زمینه شده است.

پروژه‌ای در حد و اندازه‌های جهانی

نتیجه‌ی آخرین همکاری بین‌المللی استودیو شهرتاش که در پروژه برندینگ یونایتد کارپت بوده، کسب دو جایزه‌ی معتبر بین‌المللی MUSE Creative Awards در سال 2021 است. امسال بیش از ۵۰۰۰ شرکت کننده از سرتاسر جهان در ۲۷ دسته‌بندی اصلی MUSE Design Awards و MUSE Creative Awards که از شاخص‌ترین مسابقات بین‌المللی برای ارج‌ نهادن به هنرمندان و فعالان حوزه برندینگ، دیزاین و خلاقیت شناخته می‌شوند، شرکت کردند. این مسابقات هر سال به برترین شرکت کنندگان هر دسته، ۳ جایزه نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم خود را اهدا می‌کند. استودیو شهرتاش برای پروژه برندینگ سازمان بین‌المللی یونایتد کارپت در دسته تدوین استراتژی برند (Brand Strategy) جایزه طلایی را و در دسته دیزاین هویت برند (Brand Identity Design) جایزه‌ی پلاتینیوم را، که بالاترین سطح جایزه‌ی این سازمان است، به دست آورده است. حسین شهرتاش، مدیر استودیو شهرتاش درباره این موفقیت گفت: «موفقیت پروژه‌های استودیو در مجامع جهانی، به ما اطمینان می‌دهد که تلاش‌های ما در سالیان اخیر برای گسترش بازار استودیو در سطح بین‌المللی در مسیر درستی صورت گرفته است.»

2

 

هیئت ژوری و فرآیند ارزیابی پروژه‌ها

هیئت ژوری MUSE Awards را ۴۶ نفر از ۲۵ کشور تشکیل داده‌اند. این افراد در شرکت‌های نامداری در حوزه‌های دیزاین و خلاقیت مشغول به فعالیت هستند، مانند Renato Barreto مدیر خلاقیت MullenLowe، Shangning Wang متخصص دیزاین ارتباط تصویری در United Nations Children’s Fund، Ronn Lee مدیر خلاقیت BEAMY، Masanori Eto مدیر خلاقیت ADBRAIN Inc.، Jeremy Smith استاد دانشگاه و مدیر دیزاین در Irvin Smith Architects، Mark Turner بنیانگذار و مدیر خلاقیت Kre8ive Partners، Misak Terzibasiyan بنیانگذار و مدیر UArchitects و ...

هر پروژه‌ای که به مسابقه وارد می‌شود از دو زاویه سنجیده‌خواهد شد: اول، در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان حاضر در دسته‌بندی خود و سپس به طور جداگانه و بر اساس نیازهای پروژه.

صاف بودن خشت اول، مقدمه‌ای برای موفقیت‌های آتی

"یونایتد کارپت" به عنوان یک نمونه‌ی موفق در این زمینه استفاده صحیح از برندینگ است که توانسته است با استفاده از برندینگ به‌روز و خاص خود، نام خود را در عرصه‌های بین‌المللی حوزه‌ی فرش مطرح کند. یونایتد کارپت، به عنوان مرجعی بین‌المللی برای ارزش‌گذاری فرش‌های دست‌باف برای حضور موثر در بازارهای فرش، تمامی نیاز‌های برندینگ خود را به استودیو شهرتاش سپرده است تا برند یونایتد کارپت در این استودیو خلق شود. استودیو شهرتاش، به عنوان یک استودیوی بین‌المللی برندینگ و دیزاین که دفتر ایران آن در تهران واقع شده، توانسته است در این همکاری بین‌المللی، برندی را برای صاحبان این کسب‌وکار خلق کند که بتواند در عرصه‌های جهانی خوش درخشیده و جوایزی را در حوزه‌ی برندینگ کسب کند.

برندینگ، از مهم‌ترین نیازهای کسب‌وکارها برای حضور در بازار رقابتی محصول یا خدمت‌شان است. برندینگ بر روی احساسات مخاطبان کسب‌وکار تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها، کسب‌وکارها را به خوبی به یاد داشته باشند و از رقبا تمایز دهند، و البته اگر برندینگ صحیح و مناسب نباشد تصویر چندان خوش‌آیندی در خاطرها به جا نمی‌گذارند. برندینگ ذهنیتی‌ست که یک کسب‌وکار از خودش ارائه داده و آن در ذهن مخاطبان ثبت می‌شود و ابعاد گسترده‌ای دارد.

دو جایزه‌ای که استودیو شهرتاش برای برندینگ "یونایتد کارپت" کسب کرده، جایزه‌ی Gold برای طراحی استراتژی برند و جایزه‌ی Platinum که بالاترین سطح جایزه‌ی جشنواره‌ی MUSE Creative Awards است. استراتژی برند، برنامه‌ی درون‌سازمانی و بلندمدتی‌ست که برندها را به اهداف خاص آن می‌رساند و تمام جوانب یک برند را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هویت برند نیز هر آن چیزی‌ست که از یک برند دیده و شنیده می‌شود و به نوعی وابسته به استراتژی برند است. تدوین اصولی این دو مهم، به موفقیت یک برند کمک فراوانی می‌کند و زمینه‌ی درخشش آن را فراهم می‌سازد.

1

شرکت بین‌المللی یونایتد کارپت، که با داشتن دفاتری در قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا در زمینه‌ی ارزش‌گذاری فرش‌های دست‌باف علی‌الخصوص فرش‌های قدیمی کار می‌کند، به خوبی این مساله را درک کرده و با سپردن تمامی فعالیت‌های برندینگ خود به استودیو شهرتاش مانند نام‌گذاری برند، تدوین استراتژی برند، دیزاین هویت‌بصری برند، تدوین هویت کلامی برند و خلق هویت صوتی برند، از ابتدای شروع فعالیتش چشم‌اندازهای بین‌المللی را در مقابل خود متصور شده است. ثمره‌ی این همکاری بین استودیو شهرتاش و برند یونایتد کارپت نیز در افتخار کسب جوایز جشنواره‌ی MUSE Creative Awards خود را نشان داده است. یونایتد کارپت امید دارد بتواند در بازارهای بین‌المللی فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین صنایع دستی در تمام جهان جایگاه مناسبی پیدا کند و این مهم را به مدد برندینگ درجه یک خود به دست آورده است.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.