۰ نفر

هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای تهران و کرج

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۳۲
کد خبر: 578649
هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای تهران و کرج

سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای تهران و کرج در پی پایداری جو هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: درپی پایداری جو از سه‌شنبه (۱۸ آبان ماه)‌ تا چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) افزایش غلظت آلاینده‌ها در  هوای تهران و کرج پیش‌بینی می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی امکان کاهش کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از ترددهای غیرضروری به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.