۰ نفر

توصیه پلیس راهور به رانندگان در هوای بارانی

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۳۱
کد خبر: 578307
توصیه پلیس راهور به رانندگان در هوای بارانی

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا به رانندگان توصیه کرد با توجه به شرایط جوی و ریزش برف و باران در محورهای کشور و افزایش لغزندگی و نیز کاهش دید در هنگام بارندگی، از هرگونه سرعت غیرمجاز و حرکت های نامتعارف به هنگام سبقت و غیره خودداری کرده و مراقب سلامت خود و خانواده هایشان باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ عین الله جهانی با تاکید براینکه رانندگان برای عبور از مناطق کوهستانی لباس گرم و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند، افزود: باتوجه به اینکه بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده است، لازم است رانندگان وسایل نقلیه، با احتیاط بیشتری رانندگی و دو موضوع اصلی شامل رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: معمولاً اولین بارش در جاده ها، بدلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و غیره در سطح راه، لغزندگی بیشتری را در جاده ها ایجاد می‌کند.

سرهنگ جهانی ادامه داد: رانندگان توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. از این رو لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و غیره که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است، تصریح کرد: رانندگان به‌ طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

وی گفت: در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راههای خشک باشد زیرا که سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً  هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.  

سرهنگ جهانی افزود: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محورهای کوهستانی و برفی، از توصیه های جدی پلیس راهور است.