۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان تا فردا

۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
کد خبر: 578304
تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان تا فردا

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور یک هشدار سطح نارنجی هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد.

این سامانه که تا فردا (یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) ادامه خواهد داشت، سبب بارش شدید باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه امروز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، شمال و شرق فارس، نیمه‌غربی اصفهان، کرمان، نیمه غربی یزد، غرب و شمال سمنان، شرق لرستان، گیلان، مازندران و فردا نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی، غرب یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان و جنوب غرب اصفهان است.

برپایه این گزارش، اثر مخاطره این سامانه آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه‌آلودگی، تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بازگشایی آبروهای درون‌شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیرضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌ویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر توصیه می‌شود.