۰ نفر

کدام جاده ها برفی است؟

۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبر: 577907
کدام جاده ها برفی است؟

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره ورود سامانه بارشی به کشور گفت: این سامانه بارشی که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از شمال غربی وارد کشور شده و ارتفاعات اردبیل، البرز، قزوین، تهران و جنوب مازندران را درگیر برف کرده است. در این شرایط مردم حتما همه اصول و الزامات سفرهای زمستانی را قبل از انجام آن رعایت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد مهریاری، اظهار کرد: این سامانه بارشی که هشدار آن را سازمان هواشناسی داده بود از شمال غربی کشور وارد شد، اما خوشبختانه دمای هوا را کاهش نداد. این سامانه بارشی ارتفاعات اردبیل، البرز، قزوین و تهران و جنوب مازندران را درگیر برف کرد که می‌توان به بارش برف در محور هراز و چالوس محدوده (شهرستانک) اشاره کرد اما با حضور عوامل راهداری و البته افزایش دما پس از بارش برف، مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی مذکور به وجود نیامد.

وی افزود: از همه مردم می‌خواهیم قبل از آغاز سفر همه الزامات مسافرت‌های زمستانی را رعایت کنند. به عنوان مثال با اطلاعات کافی از شرایط آب و هوایی وارد جاده‌ها شوند، وضعیت محورهای مواصلاتی را از منابع مطمئن چک کنند و تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  ادامه داد: مردم حتما قبل از آغاز سفر در چنین ایامی باید از سلامت ماشین خود مطمئن باشند، به عنوان مثال باید شیشه‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودرو و دیگر بخش‌های مکانیکی و برقی وسیله نقلیه خود را چک کنند، همچنین همراه داشتن تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ الزامی است، چرا که سفر در این ایام یعنی حرکت کردن در جاده‌های لغزنده؛  بنابراین مردم باید آمادگی کامل برای این سفرها را داشته باشند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید. از سوی دیگر باید از طریق درگاه‌های اینترنتی سازمان هواشناسی و سازمان راهداری اطلاعات جاده‌ها را به صورت آنلاین دریافت کنند.

مهریاری اعلام کرد: این سامانه بارشی در حال خارج شدن از شرق کشور است و احتمالا تا دو روز آینده به صورت کامل خارج خواهد شد و خوشبختانه تاکنون مخاطره خاصی برای مردم و محورهای مواصلاتی نداشته است.