۰ نفر

کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 577649
کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور

از امروز تا روز شنبه در اغلب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز پنجشنبه در کل نوار شمالی و مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور همچنین در شمال بوشهر و فارس رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می‌دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود.

جمعه بارش در شمال غرب و شمال شرق تضعیف شده و در مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان و هرمزگان بارش پیش‌بینی می‌شود.

شنبه در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق این وضعیت تداوم دارد.

یکشنبه بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز کاهش یافته و فقط در جنوب اصفهان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و فقط در مناطقی از جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

گفتنی است از پنجشنبه تا شنبه در اغلب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

پنجشنبه و جمعه در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج است.