۰ نفر

هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبر: 577157
هواشناسی تهران هشدار جوی نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی استان تهران، گفت: از عصر (چهارشنبه ۱۲ آبان) تا اواخر روز(شنبه ۱۵ آبان) وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش متناوب و گاهی رگبار و رعد و برق این استان را فرا می‌گیرد و وضعیت جوی در حالت هشدار نارنجی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی جلالی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و گفت: افراد از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به دلیل بارندگی و احتمال سیلاب و حضور در ارتفاعات و فضاهای باز به سبب وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: افراد در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره احتیاط بیشتری کرده و از توقف در کنار درختان خشکیده و تاسیسات شهری و روستایی با استحکام کم، اجتناب کنند.

جلالی به وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش موقتی گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در نیمه جنوبی استان در روز های چهارشنبه و پنجشنبه اشاره کرد و افزود: احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه های سست و سقوط اجسام و اختلال تردد در جاده های کوهستانی وجود دارد.

 وی همچنین شهروندان را به  محکم کردن سازه های موقت و پوشش گلخانه ها، پرهیز از حضور در فضای باز، بویژه بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان و پرهیز از تردد در جاده های کوهستانی دعوت کرد.

مدیر کل هواشناسی استان تهران به لغزندگی جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی موقت بعضی معابر هشدار داد و از شهروندان خواست با احتیاط در تردد جاده ای و درون شهری، توقف نکردن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها از وقوع حوادث جلوگیری کنند.

وی دمای هوای استان تهان را از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده روند کاهشی دانست و گفت: شهروندان شاهد کاهش هفت تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.  

در عنوان هشدارهای صادره از سوی مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور رنگ زرد جهت آگاهی، رنگ نارنجی جهت آمادگی و رنگ قرمز جهت اقدام است.