۰ نفر

تلفات طاعون در البرز به ۲۹رأس رسید

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۸
کد خبر: 577075
تلفات طاعون در البرز به ۲۹رأس رسید

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: تاکنون ۲۹ رأس کل و بز به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان تلف شده و از هفته گذشته تاکنون به این تعداد اضافه نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فردین حکیمی، درباره آخرین وضعیت شیوع نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز، گفت: امسال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در یک منطقه طالقان شایع شد و خوشبختانه به دیگر مناطق استان سرایت نکرد.

وی افزود: این بیماری در سال‌های ۹۴ و ۹۷ هم در استان شیوع پیدا کرد که در سال ۹۴ شاهد تلف شدن ۲۰۷ رأس بودیم و در سال ۹۷ هم ۲۸ رأس تلفات داشتیم. امسال هم تاکنون تلفات ۲۹ رأس گزارش شده و از هفته گذشته تاکنون به این تعداد اضافه نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز خاطر نشان کرد: این هفته گشت‌زنی در منطقه برای جست و جوی تلفات احتمالی جدید ادامه خواهد داشت و در صورتی که لاشه‌ای پیدا نشود می‌توان گفت که شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک به پایان رسیده است.

حکیمی در پایان با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دام‌های اهلی به حیات وحش سرایت می‌کند، گفت: دام‌های اهلی را می‌توان واکسینه کرد اما امکان واکسینه کردن حیات وحش وجود ندارد. امسال وضعیت واکسیناسیون دام‌های طالقان خوب بود و اگر این اقدام صورت نگرفته بود شاهد تلفات بیشتری بودیم.