۰ نفر

این مناطق کشور فردا بارانی است

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۱۶
کد خبر: 576935
این مناطق کشور فردا بارانی است

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اولین بارش‌های پاییزی گسترده از روز پنجشنبه و جمعه در استان‌های دو طرف رشته کوه زاگرس، مرکز و غرب کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» درباره وضعیت هوا، افزود: امروز در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و بلندی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران، شاهد بارش پراکنده و وزش باد هستیم.
 
وی گفت: همزمان به علت سکونِ جو در شهرهای صنعتی از جمله تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد، افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می شود.  

رفیعی ادامه داد: فردا (چهارشنبه) با ورود سامانه جدید از سمت شمال‌غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان و حتی ارتفاعات شمال خوزستان، بارش‌ها آغاز می‌شود که به شکل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی توضیح داد: روز (چهارشنبه) بتدریج با شمالی‌شدن جریانات بر روی دریای‌خزر، بارش‌ها در سواحل خزر آغاز می‌شود. بتدریج در خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی نیز انتظار بارش خواهیم داشت.  

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز (پنجشنبه) بر میزان بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود.  

رفیعی گفت: گستره بارش‌ها در روز جمعه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد و استان‌های دو طرف رشته کوه البرز است.  

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی روز جمعه از میزان بارش‌ها در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود و غرب  وجنوب غرب کشور بارش خواهند داشت.

وی اعلام کرد: طی هفته بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف رخ می‌دهد.  

به گفته رفیعی، کاهش دما از فردا (چهارشنبه) آغاز می شود و تا روز جمعه در سواحل شمالی، شمال‌غرب و شمال‌شرق کشور، دمای هوا بین ۶ تا ۱۱درجه کاهش پیدا می‌کند.  

کارشناس سازمان هواشناسی، بیان داشت: کاهش دما را در روزهای پنجشنبه تا شنبه نیز برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، غرب و شرق کشور هم انتظار داریم.