۰ نفر

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب برای تمام اصناف

۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 574934
بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب برای تمام اصناف

حجم تراکنش‌ها و فرآیندهای مالی در فروشگاه‌های امروزی بسیار متفاوت از خرده‌فروشی‌های سنتی سابق است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها نیازهای متفاوتی از جمله صدور فاکتور، مدیریت انبار و سیستم رسیدگی به پرداخت حقوق و دستمزد دارند.

 اجرای این فرآیندها با استفاده از سیستم‌های حسابداری قدیمی، آسان نیست. چرا که نرم‌افزارهای حسابداری معمولی، رابط کاربری راحت و کاربردی ندارند، در نتیجه از عهده اجرای وظایف تعین‌شده برنمی‌آیند.

در اینجا نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی معرفی می‌شود تا با ارائه خدمات حسابداری مالی یکپارچه و دقیق، مدیریت و سازمان‌دهی فرآیندهای مالی فروشگاهی را انجام دهد.

image_f3605ac1248acae05400b26ab24f546dce1927c3

بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی چگونه عمل می‌کند؟

راه‌اندازی و هدایت کسب‌وکارها، هزینه‌های جزئی و در عین حال پیچیده فراوانی دارد که باید مدیریت شوند. صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری واحد تجاری، رمز موفقیت آن است. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی به شما کمک می‌کند تا جریان نقدینگی خرده‌فروشی خود را مدیریت کرده و موجودی منابع را کنترل کنید. بدین ترتیب می‌توانید هزینه‌های روزمره و دوره‌ای کسب‌وکار را شناسایی کرده و برای کاهش آنها برنامه‌ریزی کنید.

نرم‌افزار حسابداری شامل یک دفتر کل خرده‌فروشی است که گزارشات اساسی مانند نرخ سود و زیان و ترازنامه‌ها در آن ثبت می‌شود. این گزارشات به درک واضح و شفاف از وضعیت عملکرد خرده‌فروشی کمک می‌کند. در نتیجه این امکان مدیران می‌توانند صورت‌های مالی و گزارشات را ایجاد و جریان مالی خود را بهتر رصد کنند.

اهمیت استفاده از نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

توسعه فناوری‌های نرم‌افزاری در تمامی حوزه‌ها از جمله نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی، سروصدا کرده است. از فروشگاه‌های کوچک لوازم‌التحریر گرفته تا فست‌فودفروشی‌ها، به یک سیستم جامع مدیریت فروشگاه نیاز دارند تا صورت‌حساب‌های خود را کنترل نمایند. افزایش سودآوری، ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کاهش هزینه‌های رسیدگی به دستمزدها و هزینه‌های اجرایی با امکانات نرم‌افزار حسابداری محقق می‌شود.

مزایای بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی برای مشاغل خرده‌فروشی

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

ساده‌سازی فرآیندهای تجاری با حذف روش‌های سنتی و استفاده از راهکارهای فناوری ممکن است. استفاده از گزارشات فروش هوشمند به‌جای صورت‌حساب‌های کاغذی، سرعت و دقت رسیدگی به فعالیت‌ها را تا حد قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. در نتیجه مدیران با تمرکز بر گزارشات صحیح و شفاف، تصمیمات تجاری بهتری می‌گیرند.

مدیریت کسب‌وکار با روش‌های موثر و حرفه‌ای

راه‌حل‌های جامع نرم‌افزار حسابداری، بهبود ساز و کار فرآیندهای خرید و فروش را به همراه دارد. کنترل موجودی‌ و درآمدها، نظارت بر جریان نقدینگی و اطلاع از منابع اقلام از هدررفت دارایی‌ها پیشگیری می‌کند. همچنین اطلاع از محاسبات مالیاتی، مدیران را برای حسابرسی به گزارشات مالی آماده می‌کند.

کاهش پرداخت‌های نقدی

استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان و POS، سرعت عملیات‌های خرید و فروش را افزایش می‌دهد. همچنین صاحبان خرده‌فروشی‌ها می‌توانند با انتخاب نرم‌افزار حسابداری آنلاین، مستقیما گردش حساب بانکی خود را مشاهده کنند.

اتوماسیون کارها

زمان کمتر برای انجام کارهای تکراری و تمرکز بر خدمات‌رسانی به مشتریان: بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی با کاهش کارهای سنتی و زمانبر، به کارکنان شما اجازه می‌دهد تا زمان خود را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان صرف کنند. همچنین استفاده از امکانات نرم‌افزار POS اجازه می‌دهد تا اطلاعات مشتریان خود را ذخیره کنید. استفاده از این اطلاعات برای تبلیغات و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مشتریان، مفید خواهد بود.

امکانات بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، امکانات متنوع و جامعی از راه‌حل‌های کسب‌وکار را در خود گرد آورده‌اند. امکاناتی مانند سفارش آنلاین محصولات، شناسایی مشتریان و ارائه پیشنهادات خرید بر حسب علایق آنان و اعطای کارت‌های خرید هدیه از نوآوری‌های این حوزه است. در اینجا برخی از مهمترین قابلیت‌هایی که موفقیت کسب‌وکار شما را تضمین می‌کند را ذکر کرده‌ایم:

مدیریت موجودی انبار (SCM)

صاحبان کسب‌وکارهای فروشگاهی نیاز دارند تا از ابزارهایی برای مدیریت زنجیره تامین استفاده کنند. این زنجیره شامل مدیریت سفارشات و مدیریت موجودی انبار می‌شود. مدیران خرده‌فروشی‌ها می‌توانند با نگهداری اطلاعات حسابداری و داده‌های زنجیره تامین، کارها را با سرعت بیشتری پیش ببرند. همچنین می‌توانند با تحلیل داده‌های فروش، محصولات کم‌سود را حذف و کالاهای دیگر را جایگزین کنند که تقاضای بیشتری دارند.

2

فروش چند کاناله

بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی، باید بتواند به‌صورت خودکار اطلاعات محصولات خود را با ارتباط با کانال‌های اصلی فروش، به‌روز نگه دارد. این قابلیت با اتصال حسابداری با سایت‌های تجارت الکترونیکی محقق می‌شود. بدین ترتیب دیگر مشکلاتی مانند اتمام موجودی کالا و یا فروش همزمان یک محصول به چند نفر اتفاق نمی‌افتد. در نتیجه شما دیگر نیازی به بررسی دائم منابع موجودی کالا ندارید و بخش بزرگی از وظایف به‌صورت خودکار انجام می‌شوند.

نقطه فروش (PoS)

نرم افزار  Point-of-Sale (PoS)فقط یک صندوق فروش نیست بلکه می‌تواند به‌عنوان یک بانک اطلاعاتی از تجربه خرید مشتریان باشد. فرض کنید مشتری به شما مراجعه می‌کند و گزارشی از سوابق خرید خود می‌خواهد. در این صورت شما نمی‌توانید به مشتری بگویید که اطلاعات خرید وی را ندارید. نرم‌افزار PoS در اینجا به یاری شما می‌آید تا اطلاعات شخصی و سوابق خرید مشتریان را ثبت کنید. دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار شامل پردازش اطلاعات پرداخت، اسکن بارکد و امکان گزارش‌گیری روزانه می‌باشد.

نکات مهم خرید بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی

استفاده از نرم‌افزار حسابداری برای هر کسب‌وکاری ضروری است. با این وجود باید برای تهیه و انتخاب بهترین نرم‌افزار حسابداری به نکات زیر توجه کنید تا بیشترین کارایی را از این نرم‌افزار داشته باشید:

نیازهای فروشگاه خود را بررسی کنید

جلسه‌ای با کارکنان واحد IT، حسابداران و مدیر فروش خود ترتیب دهید. از آنان بخواهید که انتظارات و خواسته‌های خود از یک نرم‌افزار حسابداری خوب را شرح دهند. بررسی کنید که چند نفر از کارمندان به کار با این نرم‌افزار نیاز دارند. سپس سطح دسترسی و امکاناتی که برای هریک باید در نظر بگیرید را مشخص کنید. در خرید نرم‌افزار دقت کنید تا قابلیت تعریف کاربران با اعطای مجوزهای متفاوت را داشته باشد.

از سازگاری نرم‌افزارهای کسب‌وکار خود مطمئن شوید

اگر نرم‌افزاری خریداری کنید که قابلیت دسترسی به دیگر نرم‌افزارهای مجموعه شما را نداشته باشد، به ناچار باید از نرم‌افزارهای واسط برای انتقال اطلاعات استفاده کنید. این اتفاق، وقت و منابع شما را درگیر می‌کند در نتیجه بهتر است از همان ابتدای خرید بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی به سازگاری نر‌م‌افزارهای مجموعه دقت کنید.

پشتیبانی  نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم‌افزار در زمان راه‌اندازی، اجرا و نگهداری به راهنمایی شرکت توسعه‌دهنده نیاز دارد. بنابراین در زمان خرید نرم‌افزار، خدمات پس از فروش را بررسی کنید. در این صورت اطمینان خواهید داشت که در صورت بروز مشکل، راه‌های ارتباطی با پشتیبانی نرم‌افزار وجود دارد.

نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی  هوفر

برنامه حسابداری آنلاین هوفر، با ایده‌ها و قابلیت‌هایی که دارد، جزو بهترین نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی ایرانی به شمار می‌آید. این نرم‌افزار با رابط کاربری آسان و کاربردی که دارد، نیاز به آموزش کارکنان را برطرف می‌کند.و بدین ترتیب مدیران و حسابداران می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه پیچیدگی‌های محاسباتی، از تجربه کاربری مثبت نرم‌افزار بهره ببرند.

قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی هوفر

  • ثبت یکپارچه و بلادرنگ اطلاعات تمام شعبه‌ها در نرم‌افزار
  • امکان نظارت بر عملکرد تمام شعبه‌ها به صورت همزمان و از دفتر مرکزی
  • بدون نیاز به نصب و راه اندازی
  • ارتباط مستقیم با دستگاه PoS بانکی
  • ارتباط مستقیم با ترازوی دیجیتال
  • پشتیبانی از بارکدخوان
  • ثبت و چاپ سریع فاکتور و پیش‌فاکتور
  • ثبت سریع مشتری با حداقل اطلاعات
  • ثبت سند تجمیعی همزمان با بستن صندوق در هر شیفت کاری

شما می‌توانید با راه‌اندازی این نرم‌افزار، با خاطری آسوده موجودی و سود و زیان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید. همچنین با صرفه‌جویی در زمانی که در نتیجه استفاده از این نرم‌افزار بدست می‌آورید، ارتباطات خود با مشتریان را گسترش دهید و موفقیت تجارت خود را تضمین کنید.

www.hoofer.cloud

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.