۰ نفر

کشف گنجینه ای عجیب در جزیره طلا! + عکس

۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۴۶
کد خبر: 574425

کشف گنجینه ای عجیب در جزیره طلا! + عکس

به تازگی محققان اعلام کردند که طی چند سال گذشته گنجینه هایی از وسایل قیمتی را در سوماترا کشف کردند.

به گزارش البلد؛ در یک کشف افسانه ای ، مکان پادشاهی افسانه‌ای در سوماترای اندونزی که به خاطر گنجینه‌های طلایی اش به جزیره طلا معروف است، پیدا شد. طی پنج سال گذشته، ماهیگیرانی که در حال جستجوی رودخانه آلوده به تمساح، در نزدیکی پالمبانگ بودند، گنجینه‌ای حیرت انگیز را از اعماق رودخانه کشف کردند که شامل سنگ‌های قیمتی، حلقه‌های طلا، سکه‌ها و زنگ راهبان برنزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از باورنکردنی‌ترین یافته‌ها تا به امروز، مجسمه بودا با جواهرات در اندازه واقعی متعلق به قرن هشتم است که میلیون‌ها پوند ارزش دارد. قدمت این آثار به تمدن سریویجایا باز می‌گردد، پادشاهی قدرتمندی که بین قرن هفدهم و سیزدهم زندگی می‌کرد و یک قرن بعد به طور مرموزی ناپدید شد.

4

دکتر شان کینگزلی، باستان شناس دریایی گفت: "کاشفان بزرگ سریویجایا تا تایلند و هند سفر کرده اند، اما هیچ فایده‌ای نداشت و چیزی کشف نشد. " او اضافه کرد که حتی در پالمبانگ نیز باستان شناسان نتوانستند سفال کافی برای اثبات وجود حتی یک روستای کوچک پیدا کنند و اشاره کرد که سریویجایا، آخرین پادشاهی بزرگ گمشده روی زمین، از این گنجینه محافظت می‌کند.

5

شان گفت: "در پنج سال گذشته، چیز‌های خارق العاده‌ای کشف شده است. سکه‌های تمام دوره‌ها، مجسمه‌های طلا و بودایی، جواهرات، انواع چیز‌هایی که ممکن است در کتاب‌ها بخوانیم و فکر می‌کنیم تخیلی هستند، در واقع وجود دارند. "

6

در زمان‌های قدیم، سوماترا به دلیل غنی بودن از ذخایر طلا و منابع طبیعی، جزیره طلا نامیده می‌شد و اولین نقطه ورود برای تجارت در جنوب شرقی آسیا بود.