۰ نفر

کلاهی که تایلند سر آمریکا گذاشت

۲ آبان ۱۴۰۰، ۲۲:۳۱
کد خبر: 574417
 کلاهی که تایلند سر آمریکا گذاشت

در دوران همه‌گیری کرونا، آمریکا ده‌ها میلیون دستکش طبی نیتریلی استفاده شده از تایلند وارد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی خبر داد که در دوران همه‌گیری کرونا، ده‌ها میلیون دستکش پزشکی دست دوم و استفاده شده از تایلند به آمریکا صادر شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که در دوران همه‌گیری کرونا شرکت‌های غیرقانونی متعددی در تایلند سر بر آوردند، جایی که کارگرانی که اکثر مهاجر بودند اقدام به شستشو و بازیابی دستکش‌های طبی می‌کردند.

با توجه به دوران همه‌گیری و درخواست بسیار زیاد برای این دستکش‌ها، این محصولات به کشورهای مختلف صادر می‌شدند.

بر اساس تحقیقی که از داده‌های واردات و توزیع‌کنندگان گردآوری شده، مشخص شد که میلیون‌ها از این نوع دستکش‌های دست دوم و تقلبی از آمریکا سر در آورده‌اند.

«داگلاس استین» از کارشناسان صنعتی می‌گوید: «حجم گسترده‌ای از محصولات بد وارد آمریکا شده که شامل جریان بی پایانی از دستکش‌های کثیف، دست دوم و غیراستاندارد می‌شود و مقام‌های فدرال تازه در حال فهمیدن حجم گسترده این موضوع هستند».

این تحقیق پس از آن آغاز شد که یک شرکت آمریکایی در تماس با اداره گمرک آمریکا و سازمان غذا و داروی این کشور اعلام کرد که محموله‌ای از دستکش‌های کثیف از تایلند دریافت کرده است.

سی‌ان‌ان گزارش داد با وجود این گزارش، شرکت تایلندی که مسئول ارسال این دستکش‌ها به آمریکات بوده تا ماه جولای همچنان در حال صادرات محصولات خود به آمریکا بوده است.

سرانجام در ماه آگوست، سازمان غذا و دارو،‌ یک محموله از تجهیزات حفاظت فردی که از تایلند آمده بود را در مرز توقیف می‌کند. این اقدام پنج ماه پس از دریافت اولین گزارش درباره دست دوم بودن دستکش‌ها انجام پذیرفته است.

هنوز گزارشی درباره آسیب دیدن یا بیمار شدن کادر به دلیل استفاده از این تجهیزات حفاظت فردی آلوده منتشر نشده است.