۰ نفر

بررسی بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 572695
بررسی بهترین زمان رنگ کردن مو بعد از کاشت

افرادی که از طاسی سر و ریزش موی شدید رنج می‌برند، می‌توانند با کاشت مو این عارضه را برای همیشه درمان کنند.

کاشت موی سر در مقایسه با سایر روش‎های دیگر دائمی بوده و نتیجه و بازده بسیار بهتری دارد. در این بخش قصد داریم تا رنگ کردن موهای کاشته شده، زمان مناسب رنگ کردن و... را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آیا امکان رنگ کردن مو بعد از کاشت مو وجود دارد؟

کاشت مو با وجود اینکه می‌تواند عوارض بسیاری داشته باشد، یک مزیت بسیار مهم دارد. آن هم این موضوع است که موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی هستند و به راحتی می‌توانید بعد از گذشت مدت مشخصی همانند موهای طبیعی سر خود با آن‌ها رفتار کنید. باید این نکته را یادتان باشد، تا زمانی که موهای جدیدتان رشد نکرده باشند نمی‌توانید از عوامل محرک(سشوار، رنگ کردن، اتو مو و...) استفاده کنید.

مراحل رشد مو بعد از کاشت به گفته کلینیک صدف به شرح زیر خواهد بود: موها بعد از کاشت وارد یک فرایند طولانی مدت شده و در هر مرحله از این فرایند اتفاق خاصی برای آن‌ها می‌افتد. پس از پیوند، موهای کاشته شده در طی سه هفته تا حد زیادی دچار ریزش می‌شوند. در طول این مدت فولیکول‌های پیوندی به ‌نوعی به حالت خواب می‌روند و باعث رویش مجدد مو نمی‌شوند. این اتفاق بخشی از روند طبیعی رشد بوده و مدت زمان آن در افراد مختلف، متفاوت است. نتیجه کاشت مو معمولا در مدت ۶ تا ۹ ماه بعد از کاشت نمایان می‌شود. البته در مواردی ممکن است این بازه تا ۱۲ ماه هم طول بکشد که هیچ جای نگرانی نیست.

موهای کاشته شده در ابتدا رشد بسیار نازک و کرکی هستند، بعد از گذشت مدتی این موها ضخیم شده و به شبیه به موهای طبیعی فرد می‌شود. در صورت استفاده از رنگ مو در روزهای ابتدایی کاشت، موهای کرکی سوزانده می‌شود و در نهایت فولیکول‌های جدید نمی‌توانند موهای ضخیم و پرتراکمی را روی سر ایجاد کنند.

چند وقت بعد از کاشت مو می‌توان موها را رنگ کرد؟

نمی‌توان بلافاصله موهای کاشته شده را رنگ کرد. عوامل بسیاری در رنگ کردن موهای کاشته شده فرد می‌تواند دخیل باشد. این زمان رنگ کردن موها برای افراد متفاوت خواهد بود و نمی‌توان برای همه زمان قطعی را مشخص کرد.

معمولا عواملی چون تخصص پزشک، محدوده کاشت، میزان فولیکول‌های کاشته شده، رعایت نکات مهم مراقبتی و بهداشتی و... می‌تواند روی مشخص کردن بهترین زمان کاشت موها تاثیرگذار باشد. با این وجود حداقل زمانی که تارهای مو نیاز دارند تا به ضخامت برسند حدود دو ماه است. در این دوماه تارهای موی سر از حالت کرکی خارج می‌شوند. حتما یادتان باشد که قبل از رنگ کردن موهایتان با پزشک معالج خود مشورت کنید.

2

هرچند وقت یکبار موهای کاشته شده را رنگ کنیم؟

در ساخت رنگ موها از مواد شیمیایی قوی استفاده می‌کنند. این مواد با وجود اینکه می‌توانند با مزایایی چون از بین بردن سفیدی موهایتان همراه باشد، می‌تواند معایب و مضرات بسیاری هم داشته باشد. به همین دلیل به شما توصیه می‌شود که به صورت مداوم موهای کاشته شده را رنگ نکنید، رنگ کردن مداوم می‌تواند منجر به سوختگی و از بین رفتن موها شود.

موهای کاشته شده معمولا در برابر رنگ مو و موهای قدیمی مقاومت بالاتری دارند. به همین دلیل در رنگ کردن موها، موهای قدیمی بیشتر آسیب می‌بینند.

بعد از کاشت مو، سرعت رویش موها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. به همین دلیل باید مرتب در بازه‌های زمانی کوتاه موهای خود را رنگ کنید. اما بعد از گذشت یک سال، سرعت رشد موها کاهش پیدا می‌کند. به طوری که هر دوماه یکبار نیاز به رنگ کردن موهایتان دارید.

آیا می‌توان موهای کاشت شده را در خانه رنگ کرد؟

کاشت مو و داروهایی که برای دوره نقاهت آن مصرف کردید، باعث نازک شدن پوست سرتان می‌شود. این نازک شدن می‌تواند حساسیت پوست شما را در برابر مواد شیمیایی افزایش دهد، به همین دلیل بهتر است برای رنگ کردن موهایتان به سالن آرایشی بروید. در سالن‌های آرایشی برای رنگ کردن موی سر از مواد محافظ استفاده می‌کنند. به این ترتیب رنگ کردن موها به پوست سر آسیب نمی‌رساند.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای کاشته شده، به جای استفاده از رنگ موی شیمیایی از رنگ موی گیاهی استفاده می‌کنند.

چرا بهتر است قبل از کاشت موها را رنگ کنیم؟

بسیاری از پزشکان و متخصصین پوست و مو بر این باور هستند که رنگ کردن موها قبل از کاشت می‌تواند فواید بسیاری برای پوست سر داشته باشد. از جمله فواید آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از کاشت مو به هیچ عنوان برای یک دوره به رنگ کردن نیاز ندارید، رنگ کردن موهایتان قبل از کاشت باعث می‌شود تا دو ماه به رنگ کردن موها نیازی نداشته باشید.
  • برای پزشک مشخص کردن نتیجه نهایی کار، با موهای رنگ شده بسیار راحت‌تر خواهد بود.
  • از طرفی استفاده از رنگ مو می‌تواند موهای سفید را بپوشاند. با این وجود موهای شما بعد از کاشت جلوه زیباتری خواهد داشت.

اما با این حال شاید از خودتان بپرسید که آیا کاشت مو عوارض دارد ؟

کاشت مو یک عمل زیبایی است که در سال­‌های اخیر افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این عمل مانند تمام عمل­‌های جراحی عوارض و خطراتی را به همراه خواهد داشت. البته لازم است بگوییم که این عوارض، احتمالی بوده و درصورت عدم رعایت استانداردها و شیوه­‌های درست رخ می‌دهد. در بسیاری از موارد این عوارض قابل پیش­گیری هستند و مشکلات جدی برای بیمار ایجاد نمی‌­کنند.

جمع بندی

برای رنگ کردن موهای کاشته شده هیچ مانعی وجود ندارد. اما باید بهترین زمان آن را با توجه به شرایط بدنی فرد مشخص کنید. حتما برای رنگ کردن موهایتان با پزشک خود در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه را از موهای کاشته شده بگیرید.

یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت مو در تهران، کلینیک کاشت مو صدف است. بهترین متخصصین و پزشکان در این کلینیک آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. با خیال راحت و اطمینان خاطر می‌توانید از تخصص پزشکان کلینیک صدف بهره‌مند شوید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد.