۰ نفر

تاثیر دستگاه های تصفیه هوا بر کرونا و آلودگی هوا

۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۸
کد خبر: 572337
تاثیر دستگاه های تصفیه هوا بر کرونا و آلودگی هوا

اگر در کلان شهر های ایران زندگی می کنید، همواره روز هایی از سال در مورد بالا بودن سطح آلودگی و ذرات معلق شنیده اید.

در چنین روز هایی توصیه می شود گروه های سنی حساس شامل کودکان، افراد مسن و گروه های حساس مانند افراد دارای بیماری های تنفسی و یا آلرژی از خانه بیرون نروند و سایر افراد نیز فقط در صورت اضطرار از خانه خارج شوند. هوای آلوده برای تمام افراد مضر است و ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های تنفسی را بالا می برد.

 

آلودگی هوا مشکلی نیست که با راه حل های یک شبه حل شود. معمولا مسئولان توصیه می کنند که اگر در رده گروه های حساس هستید محل زندگی خود را به سمت اطراف شهر تغییر دهید. اما این کار برای بسیاری از افراد به ویژه افرادی که پر مشغله و دائما در حال رفت و آمد هستند غیر ممکن است.

جدا از اهمیت تحقق یافتن راه حل های اساسی مشکل آلودگی هوا، در دهه های اخیر تکنولوژی نیز در این راه قدم برداشت و به کمک افرادی که با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند آمد. با ظهور دستگاه های تصفیه کننده و ضد عفونی کننده که با عناوینی نظیر دستگاه تصفیه هوا ویروس کش یا دستگاه تصفیه هوا و اکسیژن ساز، نگرانی افراد برای تنفس هوایی با کیفیت مطلوب از بین رفت چرا که این دستگاه ها با مراحل متعدد فیلتراسیون هوا با کیفیت قابل قبولی ذرات معلق، میکروب ها، گرد و غبار و آلودگی ها را از هوا پاک می کرد.

اما جدید ترین تکنولوژی دستگاه های تصفیه هوا که در سال های اخیر وارد بازار مصرف کنندگان شده، فناوری پلاسمای سرد است که با به کارگیری فیلتراسیون پلاسمای سرد، بدون آسیب به بافت انسانی تمام میکروب ها را از بین برده و محیط را ضد عفونی می کند.

پاندمی کرونا و اهمیت تصفیه هوا

پس از گذشت نزدیک به دو سال از همه گیری ویروس کرونا و با وجود افزایش سرعت واکسیناسیون، همچنان این ویروس با جهش های جدید در حال آلوده کردن افراد است. سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های امریکا همواره روی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و لزوم وجود تهویه مناسب به صورت طبیعی و مکانیکی تاکید می کند.

همچنین در فضا های بسته پر رفت و آمد، به خاطر نبود راه های کافی برای گردش هوا ( مثل در و پنجره )، امکان محبوس شدن ویروس کووید-19 و انتشار آن بسیار افزایش می یابد. تنها راه حل در چنین فضا هایی استفاده از دستگاه های تصفیه کننده و ضد عفونی کننده هواست.

دستگاه های تصفیه کننده و ضدعفونی کننده با داشتن فیلتر های اکتیو یا فعال مانند فیلتر سل پلاسمای سرد و فیلتر های غیر فعال مانند فیلتر ماورا بنفش یا فتوکاتالیستی 99.9% آلاینده های بیولوژیک از جمله ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها را کاملا از بین می برد و هوا را تمیز و ضد عفونی می کند.

2

انواع دستگاه های تصفیه کننده و ضد عفونی کننده هوا

دستگاه های تصفیه کننده هوا بسته به نوع آن ها، فیلتر های مختلفی دارند و هر کدام برای از بین بردن محدوده خاصی از آلودگی ها و تصفیه هوا، طراحی و ساخته شده اند.

در بهترین نوع این دستگاه ها دستگاه های تصفیه کننده و ضد عفونی کننده هوا به کمک فناوری پلاسمای سرد قرار دارد. که با تولید پنج نوع اکساید مختلف، اکسیژن تازه تولید می شود. همچنین انواع فیلتر های دستگاه های تصفیه هوا شامل؛ فیلتر جی 4 برای از بین بردن موی معلق حیوانات خانگی در هوا، گرد و غبار و گرده و فیلتر ماورا بنفش و فیلتر نانوکاتالیستی برای حذف انواع آلاینده های بیولوژیک شامل ویروس ها، باکتری ها و هاگ قارچ ها و از بین بردن آلاینده های گازی شامل ترکیبات آلی فرار، مونوکسید کربن، دی اکسید نیتروژن و دود سیگار، بو های نامطبوع و سایر گاز های مضر هستند. استفاده از فیلتر سل پلاسمای سرد در کنار فیلتر ماورا بنفش به افزایش کارایی فرایند تصفیه و ضد عفونی هوا کمک می کند.

دسته بندی دیگر دستگاه های تصفیه کننده و شد عفونی کننده هوا بر اساس فضایی که دستگاه ها در آن قرار می گیرند، تقسیم بندی شده اند. بر این اساس دستگاه ها شامل انواع ایستاده، رو میزی، دیواری و پرتابل (قابل حمل) هستند.

دستگاه های تصفیه کننده هوا برای چه کسانی مناسب است؟

همه ما در زندگی به کیفیت غذایی که می خوریم، لباسی که می پوشیم و وسایلی که به همراه داریم اهمیت می دهیم. اما چند بار به فکر بهبود کیفیت هوایی که تنفس می کنیم افتاده ایم؟

دستگاه های تصفیه هوا به عنوان یک وسیله ضروری برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی مانند؛ آسم، بیماری های ریوی، آلرژی و حساسیت های فصلی هستند. اما کاربرد آنها به این دسته از افراد محدود نمی شود. اگر در خانه افراد در گروه های سنی حساس ( نوزادان، کودکان و سالمندان ) دارید، اگر عضوی از خانواده به حیوان خانگی شما حساسیت دارد، اگر در محلی زندگی می کنید که دائما در معرض خاک و گرد و غبار هستید دستگاه تصفیه کننده و ضد عفونی کننده هوا، راه حل تمام این مشکلات است. یک دستگاه تصفیه هوای خانگی به افزایش کیفیت هوای مورد تنفس اعضای خانواده کمک می کند. بهبود کیفیت هوای مورد تنفس، باعث افزایش افزایش گردش خون، بهبود کیفیت خواب و کارکرد بهتر مغز می شود.

از کجا بهترین دستگاه تصفیه هوا را خریداری کنیم؟

شرکت دانش بنیان پویا فناوران یسان، از سال 1398 فعالیت خود را با طراحی و تولید دستگاه‌های تصفیه و ضدعفونی بر پایه فناوری پلاسمای سرد آغاز کرده است.

تمام محصولات مجموعه یسان مجوزهای مختلفی نظیر مجوز CE اتحادیه اروپا، مجوز IMED وزارت بهداشت و درمان، مجوز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مجوز دانشگاه امیرکبیر، مجوز دانشگاه صنعتی اصفهان را دارد و ضامن سلامت و پاکی هوای محیط شماست.

دستگاه تصفیه هوا و ضدعفونی کننده هوا نظیر300 Y با قابلیت پوشش دهی 100 تا 150 متر مربع ، دستگاه Y160 با قابلیت 30 تا 85 متر مربع ، Y60 با قابلیت 20 تا 40 متر مربع و Y20 پرتابل را میتوانید از شرکت پویا فناوران یسان خریداری کنید. همچنین با خرید این دستگاه ها از خدمات پس از فروش و پشتیبانی تا یک سال به صورت کاملا رایگان و تا 10 سال با پرداخت هزینه استفاده کنید.

این شرکت دانش بنیان تابحال مشتریان زیادی از نهادها و سازمان های متفاوت با حوزه های کاری گوناگون داشته است. یسان همواره تمام تلاش خود را کرده تا بهترین محصولات را به مشتریان خود تحویل دهد. شرکت پویا فن آوران یسان با بیش از ۱۵ سال سابقه، مجهز به کارشناسان مجرب و متخصصان فناوری پلاسمای سرد است و تمام تمرکز خود را در خصوص توسعه فناوری در حوزه دستگاه های ضدعفونی و تصفیه کننده هوا گذاشته است.

3

 

طرح ویژه فروش دستگاه یسان مدل Y300 برای مدرسه ها

مدرسه یکی از پررنگ ترین بخش های زندگی هر کودکی است. جایی که کودکان در کنار هم علم می آموزند، روابط اجتماعیشان را گسترش می دهند و با استعداد و علاقه هایشان آشنا می شوند. سال های درگیری با ویروس کرونا شاید عجیب ترین و جدید ترین تجربه های کودکان نسل جدید باشد، تجربه هایی که با اصل مدرسه یعنی جمع کردن کودکان در کنار هم به عنوان یک اجتماع کوچک در تضاد بوده است.

این شرایط، جدا از فوایدی که برای مدرن شدن سبک آموزش داشت، برای سلامت روان کودکان ( و البته پدر و مادر ها ! ) مضر بود. چون در یادگیری از راه دور تنها هدف اموزش علم تحقق می یافت که خود نیز با کیفیت آموزش حضوری قابل مقایسه نبود و غیر از آن، کودکان را به منزوی شدن سوق می داد.

خوش بختانه با افزایش سرعت واکسیناسیون کووید-19، کم کم مدرسه ها به فکر شروع دوباره کلاس های حضوری هستند. اما گشایش مدرسه ها، این بار، نیازمند رعایت مواردی است که سلامت کودکان را در برابر ویروس کرونا تضمین کند.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، یکی از موثرترین راه های کاهش انتقال ویروس کرونا، تهویه و تصفیه منظم هواست. یکی از راه های تهویه هوا باز کردن در ها و پنجره هاست. از طرفی با سرد شدن هوا و افزایش پدیده وارونگی در شهر های بزرگی مانند تهران، هر ساله در فصل های پاییز و زمستان با آلودگی بسیار بالای هوا رو به رو میشویم. تنفس این هوای سرطان زا برای تمام گروه های سنی به ویژه گروه های حساس مانند بیماران تنفسی، کودکان و افراد میانسال بسیار خطرناک است.استفاده از دستگاه های تصفیه هوای یسان، ایروسان، یک تیر به دو نشان است.

شما می توانید در طرح فروش ویژه آغاز مدارس، دستگاه یسان مدل Y300 را خریداری و صاحب یکی از با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه و ضد عفونی کننده هوا شوید. قیمت این دستگاه خارج از جشنواره ۱۶ میلیون تومان است که در این طرح شما تنها با پرداخت ۱۴ میلیون تومان می توانید این دستگاه را خریداری کنید. همچنین ارسال و نصب دستگاه های یسان رایگان است. همچنین با خرید یک دستگاه تصفیه هوا یسان مدل Y300 در جشنواره فروش ویژه، تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ در قرعه کشی یک دستگاه تصفیه کننده و ضد عفونی کننده هوا پرتابل یسان مدل Y60 شرکت می کنید.

برای ورود به صفحه ویژه دستگاه های ضد عفونی کننده و تصفیه هوای یسان برای مدارس کلیک کنید.