۰ نفر

برای طراحی فروشگاه اینترنتی به چه کسی مراجعه کنیم؟

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 571892
برای طراحی فروشگاه اینترنتی به چه کسی مراجعه کنیم؟

با توسعهٔ فروش آنلاین، کسب‌وکارهای سنتی به فکر افتادند تا با تبدیل کسب‌وکار سنتی به دیجیتال از بازار عقب نمانند. کرونا هم در کنار موارد دیگر، به این فرایند سرعت زیادی بخشید. اما یکی از دغدغه‌های جدید در میان اهالی بازار این بود که برای طراحی فروشگاه اینترنتی به چه کسی باید مراجعه کنند؟ چگونه می‌توانند یک فروشگاه اختصاصی داشته باشند تا فروش آنلاین را حرفه‌ای تجربه کنند؟ بهتر است ابتدا ویژگی‌هایی یک فروشگاه اینترنتی خوب بپردازیم؟ 

ویژگی‌های مهم فروشگاه اینترنتی

در ابتدا لازم است تا بدانیم یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا اعتماد مشتریان به آن جلب شود. حتماً می‌دانید که فروشگاه‌های اینترنتی به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط هستند و اگر وضعیت مناسبی نداشته باشند، نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق را مرور می‌کنیم.

امنیت بالا، راز اعتماد مشتری

وقتی مشتری از شما خرید یا از سایت شما بازدید می‌کند، اطلاعات شخصی خود را با شما در میان گذاشته است. اگر سایت‌تان از امنیت مناسبی برخوردار نباشد، اعتماد مشتریان را از دست می‌دهید و خودتان را هم بدنام می‌کنید. پس هم برای جذب مشتری و هم برای حفظ اعتبار خودتان، به امنیت سایت به صورت ویژه توجه کنید. امنیت یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که هر فروشگاه اینترنتی باید به آن اهمیت بدهد.

سرعت بالا باعث رضایت کاربران شماست

اگر سایت شما کند باشد و دیر بالا بیاید، نه تنها مشتری جدیدی پیدا نمی‌کنید، بلکه مشتریان قدیمی خود را هم کلافه می‌کنید. این حالت درست مثل این است که مشتری در مغازهٔ شما معطل شود. سرعت بالای سایت شما به مخاطب حس خوبی می‌دهد و او را ترغیب می‌کند تا بیشتر در سایت شما بچرخد. حضور بیشتر کاربر در سایت شما، با میزان فروش شما ارتباط مستقیمی دارد. بنابراین سعی کنید تا با بهینه کردن سایت خود، سرعت بارگذاری آن را بالا ببرید.

درگاه پرداخت امن، ضرورت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی برای اینکه محصولات خود را بفروشند، به درگاه‌های پرداخت امن نیاز دارند. اگر درگاه پرداخت شما امنیت کافی را نداشته باشد یا از سرویس‌های متفرقه استفاده کنید، این خطر وجود دارد که از مشتری شما کلاهبرداری صورت بگیرد. بهتر است در همان ابتدا از معتبر بودن درگاه‌های پرداخت سایت خود اطمینان حاصل کنید.

بهینه بودن طراحی سایت برای موتورهای جستجو

موتورهای جستجو برای تشخیص بهترین گزینه‌ای که می‌توانند به مخاطب نمایش دهند، عوامل بسیاری را می‌سنجند. یکی از این عوامل، کدهای سایت است. اگر کدهای سایت شما بهینه نباشد یا عملکرد امنیتی و کاربردی خوبی از خود نشان ندهد، از این آزمون موتورهای جستجو رد خواهید شد. این یعنی سایت شما به تعداد افراد کمتری نمایش داده می‌شود و ممکن است جلوی رشد بازدیدهای سایت شما را بگیرد. پس خیلی مهم است که طراحی سایت‌تان بر اساس اصول حرفه‌ای بوده و برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

2

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

حالا که دانستیم یک فروشگاه اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد، می‌توانیم راه‌های مختلف ساخت فروشگاه را بررسی کنیم. بسته به اینکه فعالیت شما به چه شکلی باشد، هر یک از راه‌ها می‌تواند برای ما مناسب یا نامناسب باشد. برای هر کدام از راه‌هایی که معرفی می‌شود، مزایا و معایبی ذکر می‌کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین تصمیم را بگیرید و به فرد درست مراجعه کنید.

طراحی سایت اختصاصی

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌توان از راه طراحی سایت اختصاصی اقدام کرد. در این روش شما به یک تیم طراحی سایت مراجعه می‌کنید و با پرداخت هزینه، پس از مدتی سایت خود را تحویل می‌گیرید. نکتهٔ مهم در این روش، هزینهٔ نسبتا بالا و زمان زیادی است که لازم دارد. چرا که باید هاست و دامنه را نیز جداگانه تهیه کنید. این روش بیشتر برای برندهای بزرگ کاربردی است. اگر کسب‌وکار بزرگی ندارید، طراحی سایت اختصاصی نمی‌تواند اولویت هزینه‌های شما باشد.

استفاده از قالب‌های آماده

راه دیگر برای داشتن یک فروشگاه اختصاصی، استفاده از سایت‌ها و قالب‌های آماده است. در این حالت شما با هزینهٔ اندکی مواجه هستید. اما در ازای آن خدمات زیادی هم دریافت نمی‌کنید. از طرفی به علت استفادهٔ زیاد از این قالب‌ها، ممکن است که امنیت آن‌ها دچار مشکل باشد یا اینکه برای صفحه نمایش گوشی‌های همراه بهینه نشده باشند. این مشکلات می‌تواند به جذب مشتری و فروش آنلاین شما صدمه بزند.

استفاده از فروشگاه‌سازها

راه دیگری که برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی دارید، استفاده از نرم‌افزارهای آنلاین فروشگاه‌ساز است. در این حالت شما بدون اینکه نیازی به تخصص یا دانش کدنویسی داشته باشید، فروشگاه اینترنتی خود را می‌سازید و آن را مدیریت می‌کنید. مزیت این روش استفاده از قالب‌های ریسپانسیو (واکنش‌گرا) است که برای انواع اندازه صفحه نمایش بهینه شده و با پشتیبانی تخصصی، همواره امنیت سایت شما را فراهم می‌کند.

دقت کنید که برخی سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای خارجی، برای ایرانی‌ها محدودیت‌هایی دارند و برخی از امکانات مهم یک فروشگاه اینترنتی برای کاربران ایرانی قابل دسترسی نیست. اگر قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی بسازید و استفاده از فروشگاه‌ساز را انتخاب کرده‌اید، توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی دربارهٔ آن‌ها تحقیق کنید. پیشنهاد ما فروشگاه‌ساز ایرانی ویترین است که تمامی خدمات فروشگاهی را در اختیار شما می‌گذارد.

فروشگاه ساز ویترین چیست؟

فروشگاه‌ساز ویترین یک مجموعهٔ طراحی سایت ایرانی است که با برخورداری از تیم متخصص و جوان خود، به طراحی سایت‌های فروشگاهی به‌روز برای کسب‌وکارها می‌پردازد. شما با استفاده از ویترین می‌توانید متناسب با نیاز خود هزینه کنید و از پشتیبانی آنلاین نیز بهره‌مند شوید. همچنین کدهای سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده است که در کیفیت کار شما تأثیر زیادی می‌گذارد. ویترین با طراحی سایت فروشگاهی دغدغهٔ بسیاری از اهالی بازار را پاسخ داده است و زمینه را برای تبدیل کسب‌وکار سنتی به دیجیتال فراهم می‌کند.

چگونه با ویترین فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

فروشگاه‌ساز ویترین به مثابه یک سرویس نرم‌افزاری عمل می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از آن فروشگاه دلخواه خود را بسازید و مدیریت کنید. ویترین امنیت سایت شما را تأمین می‌کند و با رعایت اصول حرفه‌ای طراحی سایت، سرعت بارگذاری بالایی را به سایت شما می‌بخشد. بنابراین با استفاده از ویترین خیال‌تان از بابت امور فنی سایت راحت خواهد بود. همچنین در مسیر دریافت درگاه‌های پرداخت امن، ویترین شما را همراهی می‌کند. اگر قصد دارید تا فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، می‌توانید از سایت ویترین دیدن کنید و اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۷۵۱ تماس بگیرید.