۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی:

ورود خودروهای شخصی به سواحل بندرانزلی ممنوع شد

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹
کد خبر: 571824
ورود خودروهای شخصی به سواحل بندرانزلی ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی با ابلاغ دستور به فرماندهی و مراجع انتظامی این شهرستان ورود تمامی وسایل نقلیه موتوری خصوصی به سواحل را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اکبر سبحانی گفت : به منظور حراست و حفاظت از حقوق عامه و جلوگیری از حوادث رانندگی منجر به صدمات بدنی غیرعمدی این دستور صادر شد.

وی با بیان این که  ورود خودروهای شخصی به سواحل علاوه بر بروز حوادث و سوانح رانندگی موجب تخریب اراضی ملی ساحلی و آلودگی های زیست محیطی می شود تصریح کرد: به این ترتیب می توان از دست اندازی سودجویان به منابع طبیعی نیز جلوگیری کرد.   

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیش از ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی دارد. این شهرستان از مراکز مهم گردشگری در شمال کشور و استان گیلان محسوب می شود و در ایام تابستان و نوروز و تعطیلات با ورود شمار زیادی از مسافران به منظور بهره گیری از طبیعت زیبا و تفرجگاه های این شهرستان مواجه است.

تالاب انزلی، بوستان ساحلی بلوار، حافظیه بندرانزلی، پل های تاریخی غازیان و انزلی، موزه نظامی یا کاخ میان پشته، ساختمان تاریخی دادگستری و بنای تاریخی بانک ملی، موج شکن و مناره مسجد قائمیه از جمله دیدنی های انزلی است.

طرح های سالم سازی دریا و قایق سواری نیز از دیگر جاذبه های گردشگری بندرانزلی است.

منطقه آزاد انزلی و تفریحات دریایی و ساحلی و بازارهای متعدد برخی از عوامل جذب گردشگر به این شهرستان زیبای ساحلی است.