۰ نفر

رایج‌ ترین مدل‌ های پارچه سایبان کدام‌ اند؟

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۰
کد خبر: 571457
رایج‌ ترین مدل‌ های پارچه سایبان کدام‌ اند؟

پارچه سایبان به عنوان سقف سازه و مهمترین بخش آن به شمار می آید. امروزه از پارچه هایی با جنس های مختلف در ساخت سایبان ها بهره می برند.

 هر یک از این پارچه ها با توجه به متریال به کار رفته در تولیدشان دارای ویژگی ها و خواص منحصر به فردی هستند. در ادامه این مقاله به بررسی پارچه های مناسب و رایج در تولید سایبان می پردازیم.

سایبان چه کاربردی دارد؟

سایبان راهکاری برای ایجاد سایه در فضاهای روباز هنگام تابستان و تابش نور خورشید است. ضمن این که از آن برای محافظت در برابر باد، باران و برف در روزهای سرد سال نیز استفاده می کنند. این آلاچیق های سایبانی دارای دو مدل ثابت و متحرک هستند. مدل ثابت آن کاملا سفت و سخت در جای خود محکم شده و حرکت نمی کند. اما مدل متحرک را می توان با توجه به نوع نیاز باز و بسته نمود.

پارچه سایبان یکی از اصلی ترین بخش های آن است که نقش سقف را ایفا می کند. در واقع به شکل دادن به این پارچه، امکان ایجاد طرح ها و سبک های مختلف در ساخت سایبان به وجود می آید. بدنه آن هم از چهارچوب های فلزی یا چوبی و کابل های مقاوم ساخته می شود.

مزایای استفاده از سایبان چیست؟

همان طور که گفتیم سایبان ها قادر به ایجاد سایه در روزهای گرم و محافظت از افراد در روزهای بارانی و برقی است. در نتیجه مهمترین کاربرد نصب سایبان در مغازه ها، آلاچیق های روباز، پارکینگ های روباز، استخرهای روباز و ... محافظت از افراد در مقابل تابش نور خورشید، بارش باران و برف و طوفان های شدید است.

ویژگی های مهم پارچه سایبان

پارچه سایبان باید دارای یک سری ویژگی های خاص باشد تا به خوبی از پس وظایف خود برآید. در غیر این صورت آلاچیق مورد نظر کارایی لازم را نداشته و مفید واقع نخواهد شد. از جمله مهم ترین ویژگی های یک پارچه مناسب برای سایبان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی
  • مقاومت در برابر تابش نور خورشید و اشعه های UV
  • ضد آب و ضد اشتعال
  • برخورداری از تنوع رنگ زیاد
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • امکان دوخت راحت
  • قابلیت شستشو در صورت نیاز

2

رایج‌ترین مدل‌های پارچه سایبان در بازار

سایبان یکی از ملزومات کاربردی در محیط های روباز از جمله آلاچیق ها، ویلاها و حیاط ها می باشد. با استفاده از سایبان می توان از تابش مستقیم نور آفتاب به روی افراد یا اشیا جلوگیری نمود. در نتیجه هنگام استفاده از هوای تازه دیگر نگرانی ای بابت اشعه های خورشیدی و یا حتی برف و باران نخواهید داشت. اما نکته ای که اهمیت دارد، انتخاب پارچه سایبان مناسب و کارآمد برای ساخت این آلاچیق ها است. پارچه مورد نظر باید دوام کافی در برابر شرایط محیطی مختلف را داشته و از طول عمر بالایی برخوردار باشد. هر چه میزان مقاومت پارچه بیشتر باشد، احتمال آسیب دیدن آن کمتر بوده و در نهایت برای کاربر مقرون به صرفه تر خواهد شد. در ادامه برخی از رایج ترین مدل های پارچه برای ساخت سایبان را به شما معرفی می کنیم:

1. پارچه سایبان پلی استر

پلی استر یکی از متداول ترین پارچه سایبان های موجود در بازار است. این مدل دارای دوام و مقاومت بالا در برابر نفوذ آب به درون بافت پارچه است. در پارچه های پلی استری هر چه ضخامت بیشتر باشد، مقاومت آن هم بیشتر خواهد بود. البته باید بدانید که پارچه سایبان پلی استر کاملا ضد آب نبوده، بلکه تا مدتی آب را نگه می دارد. اما در نهایت آن را جذب خواهد نمود.

2. پارچه سایبان پلی اتیلن

پارچه سایبان پلی اتیلن مقاومت خود را در مقابل اشعه های ماوراء بنفش خورشید به خوبی نمایان می سازد. البته بهتر است از مدل های ضد آب پلی اتیلن در ساخت سایبان بهره بگیرید. وزن نسبتا سبک این پارچه، آن را به انتخابی ایده آل برای ساخت سایبان های متحرک تبدیل نموده است. زیرا به سرعت بالا و پایین رفته و قابلیت جابجایی بدون فرسودگی را دارد.

3. پارچه سایبان وینیل

دیگر پارچه ای که از آن در ساخت سایبان استفاده می شود، نوعی پارچه پلی استر با روکش وینیل است. این مدل پارچه ها ضد اشعه UV بوده و در برابر نفوذ آب و حرارت ناشی از آتش نیز مقاوم هستند. پارچه سایبان وینیل معمولا وزن سنگینی داشته و استفاده از آن در ساخت سایبان های بزرگ مقرون به صرفه نیست. زیرا احتمال سقوط سازه زیاد خواهد بود.

4. پارچه سایبان اکریلیک

پارچه سایبان اکریلیک دارای وزنی نسبتا سنگین بوده و قابلیت دفع آب را دارد. به طوری که با گذشت زمان باعث محو شدن آب تحمع یافته بر روی سقف سایبان خواهد شد. این پارچه ها انتخابی مناسب برای مناطق مرطوب هستند. زیرا بافت آن به گونه ای است که اجازه رشد کپک و قارچ را در محیط مرطوب نمی دهد. علاوه بر این دارای قابلیت ضد اشعه ماوراء بنفش نیز می باشد.

5. پارچه سایبان برزنت

دیگر پارچه ای که از آن در ساخت سایبان بهره می گیرند، پارچه های برزنتی هستند. این مدل دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به راحتی می توان آن را فرم داد. علاوه بر این قابلیت ضد آب نیز داشته و از نفوذ باران و برف به درون بافت خود جلوگیری می کند. تنوع بالای رنگ بندی و قیمت مناسب از دیگر ویژگی های پارچه های برزنتی می باشد. امروزه برخی پارچه برزنت را با نام پارچه ترانزیتی نیز می شناسند.

3

مزایای پارچه برزنت در ساخت سایبان

از جمله مزایا استفاده از پارچه برزنت در ساخت سایبان ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت در برابر نفوذ اشعه های خورشیدی
  • ضد آب و ضد اشتعال (قادر به تحمل حرارت بالا)
  • کاملا انعطاف پذیری و مناسب برای ایجاد فرم های هندسی مختلف در ساخت سایبان
  • دارای تنوع رنگی بسیار بالا
  • دارای قابلیت چاپ (جهت انجام تبلیغات بر روی سایبان ها)
  • دارای طول عمر و ماندگاری بالا
  • مقاومت در برابر برخورد اشیاء نوک تیز

امروزه از پارچه کانتینری (برزنت) برای تولید سایبان های مختلف بهره می برند. به طوری که رایج ترین پارچه سایبان در بازار شناخته می شود. در واقع اغلب سایبان ها و آلاچیق های پارچه ای طراحی شده، از پارچه های برزنتی استفاده می کنند.

عوامل موثر در تعیین قیمت پارچه سایبان کدام‌اند؟

قیمت پارچه سایبان یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب نوع پارچه برای ساخت سازه مورد نظر می باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت تمام شده پارچه ها تاثیر می گذارد. به طور مثال نوع پارچه، جنس آن، متریال به کار رفته در تولید، خواص و ویژگی ها منحصر به فرد آن، وزن پارچه و ... تنها برخی از موارد تاثیرگذار در هزینه ساخت سایبان می باشند. به طور مثال پارچه های مورد استفاده در ساخت سایبان معمولا به صورت کیلویی فروش می روند. در نتیجه هر چه وزن پارچه سنگین تر باشد، قیمت تمام شده آن بیشتر خواهد بود. در مثالی دیگر جنس پارچه ها را در نظر می گیریم. پارچه هایی که از الیاف پلی استر تهیه می شوند، نسبت به مدل های نخی گران قیمت تر خواهند بود.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت هر یک از مدل های پارچه سایبان  با توجه به قابلیت های مختلف آن می تواند متغیر باشد. در واقع پارچه هایی که ویژگی های خاص تر و کاربردی تری در اختیار افراد می گذارد، عموما از قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل ها برخوردار هستند.

فروشگاه دنیای چادر، مجموعه‌ای کامل از پارچه سایبان

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت پارچه سایبان و نحوه محاسبه آن می توانید به وب سایت دنیای چادر مراجعه نمایید. این فروشگاه دارای مجموعه ای عظیم از انواع پارچه های کاربردی برای ساخت سایبان، سازه کششی، آلاچیق چادری و .. می باشد.

آدرس وب سایت: https://chador24.ir

تلفن ثابت: 02636609320

تلفن همراه: 09124049871 - 09122795141