۰ نفر

کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز

۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۰:۴۵
کد خبر: 571241
کاهش کیفیت هوا در تهران و البرز

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در استان‌های صنعتی و ‌پرتردد از جمله تهران و البرز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم بود، اظهار کرد: از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرتردد استان‌های تهران و البرز انتظار می‌رود.
او با اشاره به اینکه فردا (۲۲ مهر) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: جمعه (۲۳ مهر) نیز در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
به گفته او، جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست همچنین شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۳ مهر) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.