۰ نفر

رییس پلیس راهور ناجا تشریح کرد؛

افزایش ۳۰درصدی ترافیک در پایتخت

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۰:۵۸
کد خبر: 570934
افزایش ۳۰درصدی ترافیک در پایتخت

رییس پلیس راهور ناجا گفت: تقریبا ۳۰درصد ترافیک در شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، سردار سرتیپ هادیانفر اظهار کرد: با آغاز فصل سرما استفاده از خودرو‌های شخصی افزایش پیدا کرده و همچنین کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی موجب شده است تا مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند.
وی گفت: در این چند سال گذشته در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش جدی صورت نگرفته به طوری که ۸۰ درصد از ناوگان پایتخت فرسوده است و بایستی برای بازسازی، نوسازی و توسعه آن فکری کرد.
رییس پلیس راهوار ناجا افزود: بیش از ۸۰ درصد سرنشین خودرو‌ها تک سرنشین هستند و معابر و تقاطع ما ظرفیت حجم تردد این خودرو‌ها را ندارد.
سردار سرتیپ هادیانفر با اشاره به این که احتمال دارد مدارس بازگشایی شود، گفت: والدین تمایلی برای استفاده از سرویس مدارس نخواهند داشت و این یعنی استفاده از خودرو شخصی که قطعا ترافیک قابل پیش بینی را شاهد خواهیم بود بنابراین بایستی در این زمینه مسئولان مربوطه جلساتی را برای این اتفاق مهم برگزار کنند.

جرائم رانندگی بازدارندگی خود را از دست داده است

رییس پلیس راهور ناجا گفت: جریمه‌ها بازدارنده نیست و بازدارندگی خود را از دست داده است.
سردار سرتیپ هادیانفر افزود: یکی از کار‌هایی که در پلیس راهنمایی و رانندگی جز اولویت‌ها است رسیدگی به مسائل تصادفات است، چون روزانه ۴۰ تا ۴۷ نفر در تصادفات کشته می‌شوند و به ازای هر نفر فوتی ۲۵ نفر نیز مجروح می‌شوند.
وی گفت: متاسفانه در این روز‌ها بیماری کرونا باعث شده است مسئولان و سازمان‌ها نسبت به وضعیت تصادفات کمتر توجه کنند، اما دومین عامل مرگ بعد از کرونا در حال حاضر تصادفات است که سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند و نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر مجروح می‌شوند.
سردار هادیانفر افزود: یکی از موضوعاتی که می‌تواند تقریبا بازدارنده باشد میزان جریمه است که در حال حاضر جریمه‌ها بازدارنده نیست گرچه هنوز پیشنهادی را ارائه ندادیم، اما می‌بایست بازنگری در این زمینه صورت گیرد تا شاهد کاهش تصادفات و مرگ و میر‌ها در این زمینه باشیم.