۰ نفر

سرپرست آموزش و پرورش مطرح کرد؛

آخرین جزییات از بازگشایی مدارس

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹
کد خبر: 569997
آخرین جزییات از بازگشایی مدارس

کاظمی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده روند واکسیناسیون دانش‌آموزان صعودی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا کاظمی سرپرست آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: الگوی بازگشایی مدارس هیچ تغییری نکرده است و طبق الگوی طراحی شده مدارس بازگشایی خواهند شد در حال حاضر سیستم‌های نظارت سامانه‌ای و مدارس کاملاً آماده اند که با مهیا شدن شرایط مدارس را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به تدریج بازگشایی کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان روند صعودی دارد، گفت: بعضی از مدارس را پایگاه واکسیناسیون دانش‌آموزان قرار دادیم که مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت؛ همچنین دستورالعملی را تحت عنوان واکسیناسیون دانش آموزان به کل کشور صادر کردیم، این پایگاه‌های واکسیناسیون در تمام شهر‌های کشور ایران متناسب با ظرفیت و توانمندی‌های شبکه بهداشت شکل می‌گیرد و واکسیناسیون دانش آموزان رشد صعودی را تا هفته آینده خواهد داشت.

نیمی از مدارس کشور خیرساز هستند

او گفت: در بعضی از استان‌ها حتی بیشتر از ۵۰ درصد کلاس‌ها توسط خیرین مدرسه ساز ساخته می‌شود و آنچه که بیشتر از مدرسه سازی اهمیت دارد توسعه و ترویج این فرهنگ است.

کاظمی بیان کرد:اگر بخواهیم مقایسه کنیم می‌بینیم که رفته رفته افزایش بسیار چشم گیری در حوزه مدرسه سازی داریم به گونه‌ای که این نگاه به دستگاه‌های دیگر و بخش‌های دیگر کشور هم منتقل شده است.

سرپرست آموزش و پرورش در خصوص نحوه مشارکت در مجموعه خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: جامعه خیرین مدرسه ساز، ساز و کار مشخص خود را دارد و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت خیرین مدرسه ساز یا مراجعه حضوری به این مراکز مشارکت خود را اعلام کنند. در این مجموعه تمام نیاز‌های کشور مشخص شده است و افراد می‌توانند مکانی را انتخاب کنند و مدرسه سازی را شروع کنند، دولت هم ۵۰ درصد و یا در بعضی موارد بیشتر مشارکت و کمک می‌کند.

کاظمی با اشاره به طرح آجر به آجر گفت: با اجرای طرح آجر به آجر سرمایه‌های اندک دانش آموزان معلمان و مردم را می‌توانیم جمع کنیم و در مسیر مدرسه سازی صرف کنیم.